Γενικές οδηγίες προφύλαξης της εφοδιαστικής και των εμπορευματικών μεταφορών από τον κορωνοϊό. Οι συμβουλές του Συμβουλίου Εφοδιαστικής.
Τα Νέα μας18 Μαρτίου, 2020
Στην «πρώτη γραμμή» βρίσκεται σύσσωμος ο κλάδος των εμπορευματικών μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας στην προσπάθεια διασφάλισης των εύρυθμων συνθηκών τροφοδοσίας της αγοράς. Το Συμβούλιο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής, το οποίο βρίσκεται σε συνεχή συνεννόηση με τις αρμόδιες Αρχές, προτρέπει τις εταιρείες και τους εργαζομένους του κλάδου στην υιοθέτηση κάποιων μέτρων.
Συγκεκριμένα, σε ενημερωτικό σημείωμα αναφέρει τα ακόλουθα:
-ΕΝΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ. Όπως έχει χιλιοειπωθεί, βρισκόμαστε σε «πόλεμο» με τον κορωνοϊό και στον πόλεμο χρειαζόμαστε έναν Στρατηγό που πρέπει να είναι ο Υπεύθυνος της εταιρείας μας.
Μπορεί να είναι ο HR ή άλλο στέλεχος που θα έχει το γενικό πρόσταγμα. Αυτός διαθέτει τη συνολική εικόνα και έχει τον τελευταίο λόγο. Καλό είναι να έχει και επιτελείο, αν μπορεί (γιατρό εργασίας, διευθυντή ασφαλείας, διευθυντή λειτουργίας, κ.λπ.)
-ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΕΡΙΜΕΤΡΟΥ Οι αποθήκες μας είναι να το «κάστρο» μας και πρέπει να ασφαλίσουμε την περίμετρο του. Ο εχθρός (ο κορωνοϊός!) μπορεί να επιτεθεί κρυμμένος μέσα στον εργαζόμενο, πελάτη, συνεργάτη ή ακόμη και έναν φίλο που θα επισκεφτεί τις εγκαταστάσεις μας.
Ο φύλακας στην πύλη μπορεί να τον θερμομετρήσει ή τουλάχιστον να τον ρωτήσει αν έχει συμπτώματα, να του δώσει μάσκα μιας χρήσης και γάντια.
Επίσης, μπορεί να του δώσει έναν πλαστικό φάκελο που έχει απολυμανθεί να βάλει τα έγγραφα μέσα (αν υπάρχουν).
Γενικά οποιοσδήποτε δεν έχει άμεση εργασία, δεν χρειάζεται να επισκεφτεί αυτές τις μέρες εγκαταστάσεις μας. Συσκέψεις μέσα στις εγκαταστάσεις μπορούν να γίνουν με τηλεδιάσκεψη.
–ΟΔΗΓΟΙ Οι οδηγοί των αυτοκινήτων (εταιρικών ή συνεργατών) είναι αυτοί που κρατούν την εφοδιαστική αλυσίδα ανοιχτή, ταξιδεύοντας και σε μη ασφαλείς περιοχές, με κίνδυνο να μολυνθούν πολλές φορές.
Οφείλουμε να τους βοηθούμε με κάθε δυνατό τρόπο να παραμείνουν υγιείς και εκτός χαρακωμάτων!
Η ΟΦΑΕ και Π.Σ.Χ.Ε.Μ. έχουν εκδώσει αυστηρές οδηγίες προς τους οδηγούς, τόσο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού όσο και κατά την είσοδο και παραμονή των φορτηγών στις εγκαταστάσεις των εταιρειών.
Συγκεκριμένα συνιστούν στους οδηγούς τα παρακάτω:
α. Να λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης (χρήση χειρουργικής μάσκας, γαντιών, αντισηπτικών, προστατευτικά παπουτσιών μιας χρήσης κ.λπ.). Αν, όμως, οι προμήθειες του οδηγού στα παραπάνω υλικά έχουν εξαντληθεί, ο φύλακας στην είσοδο πρέπει να έχει διαθέσιμα, να του τα παράσχει
β. Να ακολουθούν πιστά τους κανόνες που ορίζουν οι εταιρείες και τα μέτρα προστασίας που τυχόν έχουν λάβει
γ. Να παραμένουν στην καμπίνα του οχήματος καθ’ όλη τη διάρκεια φόρτωσης/εκφόρτωσης ή σε ενδεδειγμένο χώρο αναμονής
δ. Να ανταλλάσουν τα συνοδευτικά έγγραφα με τη χρήση γαντιών μιας χρήσης και χειρουργικής μάσκας σε πλαστικό φάκελο, ο οποίος απολυμαίνεται μετά από κάθε χρήση ε. Να τηρούν αποστάσεις ασφαλείας με όσους έρχονται σε επαφή/ έχουν συνεργασία.
“Οι μεταφορές και η εφοδιαστική αλυσίδα καλούνται να λειτουργούν αδιάλειπτα και υπό αντίξοες συνθήκες, με στόχο την εύρυθμη τροφοδοσία της αγοράς”
-ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΑ: ΑΠΟΛΥΜΑΝΤΙΚΑ, ΜΑΣΚΕΣ, ΓΑΝΤΙΑ Πόλεμος δεν γίνεται χωρίς πολεμοφόδια! Ο Υπεύθυνος πρέπει να έχει διασφαλίσει ότι υπάρχουν ικανές ποσότητες απολυμαντικών, μασκών, γαντιών, προστατευτικών γυαλιών, θερμομέτρων, κ.λπ. και να σιγουρευτεί ότι οι εργαζόμενοι ξέρουν πώς να τα χρησιμοποιήσουν!
Αναρτήστε σχετικές οδηγίες σε όλα τα πολυσύχναστα σημεία εντός των εγκαταστάσεων, ώστε να μην υπάρχει η δικαιολογία ότι κάποιος δεν είδε την ανακοίνωση!
–ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΣΥΧΝΗ ΑΠΟΛΥΜΑΝΣΗ Ορισμός, κατά το δυνατόν, μικρών εσωτερικών μονάδων και περιορισμός των μετακινήσεων των εργαζομένων της κάθε μονάδας αυστηρά εντός του χώρου αυτών. Αφαίρεση φυσικών διασυνδέσεων μεταξύ διαμερισμάτων.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, σε περίπτωση εμφάνισης κρούσματος, ο έλεγχος επέκτασής του θα αφορά τους εργαζομένους στη συγκεκριμένη μονάδα, όπου αυτό εμφανίστηκε.
Το συνεργείο καθαριότητας πρέπει να περιπολεί τακτικά (κάθε 1-2 ώρες) κάθε διαμέρισμα και να απολυμαίνει οτιδήποτε μπορεί κάποιος να αγγίξει με τα χέρια του! Φυσικά, με τα σωστά υλικά και με σχολαστικότητα.
-ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ: ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ Οι Βάρδιες πρέπει να ΜΗΝ έρχονται σε επαφή μεταξύ τους. Η πρωινή θα φεύγει 10 λεπτά νωρίτερα και η απογευματινή θα έρχεται 10 λεπτά αργότερα.
Στο 20 λεπτο αυτό οι εγκαταστάσεις θα απολυμαίνονται. Κάθε διαμέρισμα και βάρδια θα πρέπει να κάνουν διάλειμμα διαφορετική ώρα από τα άλλα διαμερίσματα.
Και ΠΡΟΣΟΧΗ στην καντίνα ή την τραπεζαρία (αν υπάρχει): πρέπει να απολυμαίνονται όλες οι επιφάνειες αμέσως μετά την χρήση από την ομάδα που έκανε διάλειμμα. Οπότε, αν έχουμε κρούσμα σε μια ομάδα, δεν θα επηρεάζονται οι άλλες.
-ΕΦΕΔΡΕΙΑ Καλό είναι ο Στρατηγός να έχει εφεδρείες! Έτσι, θα πρέπει να υπάρχει μια, τουλάχιστον, εφεδρική ομάδα σε περίπτωση που υπάρξει κρούσμα και η ομάδα ενός διαμερίσματος μπει σε καραντίνα. Πρέπει ο Υπεύθυνος να το φροντίσει, αξιοποιώντας υποχρεωτικές άδειες και υπεργολάβους.
Η αποθήκη, όπου εμφανίστηκε το κρούσμα, θα απολυμανθεί και θα πρέπει να υπάρχει βάρδια να τη λειτουργήσει (για 14 μέρες, τουλάχιστον, μέχρι να επιστρέψει -καλώς εχόντων των πραγμάτων- η προηγούμενη). Φυσικά, πρέπει να προβλεφθεί και εφεδρεία οδηγών (και εφεδρικά οχήματα–εταιρικά και υπεργολάβου)
-ΤΗΛΕ-ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ Εάν υπάρχουν υπάλληλοι που μπορούν να δουλέψουν από το σπίτι, δώστε τους οδηγίες, δείξτε τους πώς δουλεύει το Skype, το Microsoft Teams, το WebEx, το Whatsapp, το BigBlueButton (τουλάχιστον ένα – δύο από αυτά τα εργαλεία), προμηθεύστε τους με ένα laptop και στείλτε τους στο σπίτι! Όσοι μπορούν θα πρέπει να μείνουν σπίτι.
Ακόμη, ενδέχεται να υπάρξει επέκταση ωραρίου βαρδιών, προκειμένου να επιτευχθεί κάλυψη των λειτουργικών αναγκών, αν προκύψουν.
-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ—ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Πόλεμος χωρίς πληροφορίες και προπαγάνδα δεν κερδίζεται! Ο Υπεύθυνος θα πρέπει να φροντίσει να ενημερώνεται από αξιόπιστες, πάντα, πηγές και να ενημερώνει τους εργαζόμενους, να παρακολουθεί αν οι οδηγίες που έχουν αναρτηθεί τηρούνται (θερμομετρούνται από το security όλοι όσοι εισέρχονται από την περίμετρο;), και να φροντίζει να εκτελούνται όλες οι απολυμάνσεις σχολαστικά.
-PLAN Β ΚΑΙ C Για κάθε κρίσιμη δραστηριότητα της εταιρείας πρέπει να υπάρχει εναλλακτικό σχέδιο (contingency plan). Δεν χρειάζεται να υπάρχει δομημένο Business Continuity Plan (αν και κάλο είναι, γενικά, να υπάρχει και αυτό), αλλά κάποια επεξεργασμένα σενάρια από τον Υπεύθυνο για το τι θα γίνει σε περίπτωση αστοχίας κάθε σημαντικής δραστηριότητας.
Ο Υπεύθυνος θα πρέπει να γνωρίζει ποιος θα κάνει την γενική απολύμανση (νέφωση) σε περίπτωση κρούσματος (ει δυνατόν, να έχει προσυμφωνήσει και τιμή).
Και φυσικά για κάθε πλάνο που έχει κάνει, πρέπει να υπάρχει και δεύτερη και τρίτη εναλλακτική!
Πηγή: metaforespress.gr
Δες κι αυτά!

25 Μαΐου, 2023
Χορήγηση αδειών κυκλοφορίας οχημάτων: Μάρτιος 2023
Τα Νέα μας

25 Μαΐου, 2023
Ασφαλίσεις Μεταφερόμενων Εμπορευμάτων 2021
Τα Νέα μας

25 Μαΐου, 2023
Ετήσια έκθεση 2022
Τα Νέα μας

3 Μαρτίου, 2021
Μου έχει λήξει η άδεια οδήγησης λόγω ηλικίας. Μπορώ να ασφαλιστώ;
Τα Νέα μας

24 Φεβρουαρίου, 2021
Η οδήγηση στο χιόνι απαιτεί προσαρμογή και ιδιαίτερη προσοχή από τους επαγγελματίες οδηγούς!
Τα Νέα μας

16 Φεβρουαρίου, 2021
Οδήγηση σε χιόνι & πάγο: Ότι πρέπει να γνωρίζετε
Ασφάλιση με απλά λόγια

2 Φεβρουαρίου, 2021
Μικτή ασφάλεια φορτηγού
Τα Νέα μας

14 Ιανουαρίου, 2021
Αύξηση των κομίστρων των μεταφορών λόγω Brexit
Τα Νέα μας

8 Ιανουαρίου, 2021
Γιάννης Σαμολαδάς: Τι καλύπτουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαια για την πανδημία
αρθρογραφία

8 Ιανουαρίου, 2021
Τruck & Cargo Insurance Brokers: Ασφάλιση Κατασκευής Έργου
αρθρογραφία

3 Ιανουαρίου, 2021
Ασφαλίσεις κατασκευής τεχνικών έργων
αρθρογραφία

3 Ιανουαρίου, 2021
Οι 12 ασφαλίσεις που πρέπει να έχει μία εργοληπτική επιχείρηση
αρθρογραφία

20 Δεκεμβρίου, 2020
Ασφάλιση Μηχανημάτων Έργου
αρθρογραφία

20 Νοεμβρίου, 2020
SOLUTIONS 9: Η χαρτογράφηση της αγοράς των logistics στην Ελλάδα σήμερα
αρθρογραφία

29 Σεπτεμβρίου, 2020
Πρόγραμμα ασφάλισης ΜΗ επικίνδυνων αποβλήτων Enviro Truck
Ασφάλιση περιβαντολλογικών κινδύνων

11 Ιουλίου, 2020
Ασφάλεια φορτηγού: Τι να προσέξεις!
Τα Νέα μας

17 Ιουνίου, 2020
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΤΥΛΙΞΗΣ ΠΑΛΕΤΩΝ ΜΕ STRETCH FILM
Τα Νέα μας

17 Ιουνίου, 2020
Τι έγινε στο Γουίμπλετον?
Τα Νέα μας

31 Μαΐου, 2020
Γεγονός είναι πλέον το ψηφιακό δίπλωμα στους επιτυχόντες στις εξετάσεις οδήγησης.
Τα Νέα μας

31 Μαΐου, 2020
Γιατί η ασφάλιση του οχήµατος είναι υποχρεωτική;
Τα Νέα μας

8 Μαΐου, 2020
Οδικός Χάρτης για την ασφάλιση φαρμακοβιομηχανιών
Τα Νέα μας

10 Απριλίου, 2020
Αυξήθηκαν κατά 37% οι εξακριβωμένες ασφαλιστικές απάτες στην ασφάλιση αυτοκινήτου
Τα Νέα μας

30 Μαρτίου, 2020
Τι πρέπει να γνωρίζουμε για τον COVID-19; Δείτε το Infographic
Τα Νέα μας

23 Μαρτίου, 2020
Σχέδιο Δράσης “ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ” για τους Επαγγελματίες της Εφοδιαστικής Αλυσίδας.
Τα Νέα μας