Αύξηση των κομίστρων των μεταφορών λόγω Brexit

Τα Νέα μας

Σημαντική αύξηση καταγράφει το ύψος των κομίστρων για τις μεταφορές εμπορευμάτων μέσω της Μάγχης μετά το οριστικό «διαζύγιο” του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση, με εκπροσώπους του χώρου να εκτιμούν ότι μέρος της αύξησης αυτής πρόκειται να διατηρηθεί μόνιμα.

Ειδικότερα, το κόστος για τη μεταφορά ενός φορτηγού από τη Γαλλία στο Ηνωμένο Βασίλειο την προηγούμενη εβδομάδα, ήτοι την πρώτη εβδομάδα του χρόνου και παράλληλα πρώτη εβδομάδα μετά την επίσημη αποχώρηση της Βρετανίας από την ΕΕ, ήταν κατά 39% υψηλότερο σε σχέση με τη μέση τιμή κατά το τρίτο τρίμηνο του 2020, σύμφωνα με τα στοιχεία της παγκόσμιας πλατφόρμας logistics Transporeon.

Η αύξηση αποδίδεται στην αναζωπύρωση της ζήτησης για μεταφορές εμπορευμάτων που καταγράφηκε την προηγούμενη εβδομάδα, η οποία ανήλθε στο 78% του μέσου όρου της συνήθους κίνησης το εν λόγω διάστημα, μετά από μια χαλάρωση που καταγράφηκε λίγο πριν την Πρωτοχρονιά, όταν η ζήτηση μειώθηκε καθώς πολλές εταιρείες είχαν στοκάρει προϊόντα πριν την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την ενιαία αγορά και την τελωνειακή ένωση της ΕΕ προκειμένου να αποφύγουν τυχόν καθυστερήσεις.

Πλέον, όμως, καθώς τα αποθέματα αυτά εξαντλούνται, η εμπορευματική κίνηση επιστρέφει, τα κόμιστρα έχουν αυξηθεί και εκφράζονται φόβοι ότι οι νέες τιμές θα γίνουν κανόνας από δω και στο εξής.

«Υπάρχει πιθανότητα να δούμε υψηλότερα κόμιστρα για τις μεταφορές μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και ΕΕ ως αποτέλεσμα του Brexit», σημειώνει ο Στέφαν Σίμπερ, διευθύνων σύμβουλος της Transporeon, και προσθέτει: «Οι μεταφορείς, οι οποίοι συνήθως λειτουργούν με πολύ στενά περιθώρια, αντιδρούν στη δυναμική της αγοράς».

Παρά τις υψηλότερες τιμές, τα προβλήματα που παρατηρούνται στα σύνορα οδήγησαν πολλές ναυτιλιακές εταιρείες να ακυρώσουν προηγούμενες συμφωνημένες συμβάσεις για τη μεταφορά εμπορευμάτων από τη Βρετανία προς την ηπειρωτική Ευρώπη την προηγούμενη εβδομάδα, με το ποσοστό των ακυρώσεων να παραμένει διπλάσιο του μέσου όρου των ακυρώσεων κατά το τρίτο τρίμηνο του 2020.

Η εξέλιξη αυτή αναγκάζει τις εταιρείες που προσπαθούν να μεταφέρουν τα προϊόντα τους να πληρώσουν αναπόφευκτα τα αυξημένα κόμιστρα.

Κι ενώ η αύξηση των κομίστρων κατά τις πρώτες εβδομάδες του έτους είναι συνηθισμένη, λόγω της αυξημένης ζήτησης αλλά και των διακοπών, φέτος η αύξηση αποδίδεται και στην αβεβαιότητα που προκλήθηκε από «ανακοινώσεις πως οι τελωνειακές αρχές πιστεύουν ότι δεν είναι όλοι καλά προετοιμασμένοι», δήλωσε ο Σίμπερ.

Ο υπουργός Brexit του Ηνωμένου Βασιλείου Μίκαελ Γκόουβ έχει προειδοποιήσει ότι το πιο πιθανό είναι να παρατηρηθεί «σημαντική αναστάτωση» καθώς οι εμπορευματικές ροές αυξάνονται και η γαλλική κυβέρνηση επιταχύνει την επιβολή νέων ελέγχων.

Εν τω μεταξύ, η ναυτιλιακή εταιρεία DFDS προειδοποίησε την προηγούμενη εβδομάδα ότι πολλά φορτηγά παρέμειναν σταθμευμένα ή δεν τους επιτράπηκε η είσοδος τα λιμάνια του Ντόβερ, της Δουνκέρκης και του Καλαί λόγω «λαθών στα έγγραφα κατά το check-in».

Ο Ντάνκαν Μπιουκάναν, επικεφαλής πολιτικής στην Ένωση Οδικών Μεταφορών, συμφώνησε ότι οι τιμές ναύλων «δεν θα υποχωρήσουν ποτέ εντελώς επειδή υπάρχει ένα μόνιμο πρόσθετο κόστος ανά αποστολή λόγω της σημαντικής επιπλέον γραφειοκρατίας».

Πηγή: Youtruck

Δες κι αυτά!

25 Μαΐου, 2023

Χορήγηση αδειών κυκλοφορίας οχημάτων: Μάρτιος 2023

Τα Νέα μας

25 Μαΐου, 2023

Ασφαλίσεις Μεταφερόμενων Εμπορευμάτων 2021

Τα Νέα μας

25 Μαΐου, 2023

Ετήσια έκθεση 2022

Τα Νέα μας

3 Μαρτίου, 2021

Μου έχει λήξει η άδεια οδήγησης λόγω ηλικίας. Μπορώ να ασφαλιστώ;

Τα Νέα μας

24 Φεβρουαρίου, 2021

Η οδήγηση στο χιόνι απαιτεί προσαρμογή και ιδιαίτερη προσοχή από τους επαγγελματίες οδηγούς!

Τα Νέα μας

16 Φεβρουαρίου, 2021

Οδήγηση σε χιόνι & πάγο: Ότι πρέπει να γνωρίζετε

Ασφάλιση με απλά λόγια

2 Φεβρουαρίου, 2021

Μικτή ασφάλεια φορτηγού

Τα Νέα μας

14 Ιανουαρίου, 2021

Αύξηση των κομίστρων των μεταφορών λόγω Brexit

Τα Νέα μας

8 Ιανουαρίου, 2021

Γιάννης Σαμολαδάς: Τι καλύπτουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαια για την πανδημία

αρθρογραφία

8 Ιανουαρίου, 2021

Τruck & Cargo Insurance Brokers: Ασφάλιση Κατασκευής Έργου

αρθρογραφία

3 Ιανουαρίου, 2021

Ασφαλίσεις κατασκευής τεχνικών έργων

αρθρογραφία

3 Ιανουαρίου, 2021

Οι 12 ασφαλίσεις που πρέπει να έχει μία εργοληπτική επιχείρηση

αρθρογραφία

20 Δεκεμβρίου, 2020

Ασφάλιση Μηχανημάτων Έργου

αρθρογραφία

20 Νοεμβρίου, 2020

SOLUTIONS 9: Η χαρτογράφηση της αγοράς των logistics στην Ελλάδα σήμερα

αρθρογραφία

29 Σεπτεμβρίου, 2020

Πρόγραμμα ασφάλισης ΜΗ επικίνδυνων αποβλήτων Enviro Truck

Ασφάλιση περιβαντολλογικών κινδύνων

11 Ιουλίου, 2020

Ασφάλεια φορτηγού: Τι να προσέξεις!

Τα Νέα μας

17 Ιουνίου, 2020

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΤΥΛΙΞΗΣ ΠΑΛΕΤΩΝ ΜΕ STRETCH FILM

Τα Νέα μας

17 Ιουνίου, 2020

Τι έγινε στο Γουίμπλετον?

Τα Νέα μας

31 Μαΐου, 2020

Γεγονός είναι πλέον το ψηφιακό δίπλωμα στους επιτυχόντες στις εξετάσεις οδήγησης.

Τα Νέα μας

31 Μαΐου, 2020

Γιατί η ασφάλιση του οχήµατος είναι υποχρεωτική;

Τα Νέα μας

8 Μαΐου, 2020

Οδικός Χάρτης για την ασφάλιση φαρμακοβιομηχανιών

Τα Νέα μας

10 Απριλίου, 2020

Αυξήθηκαν κατά 37% οι εξακριβωμένες ασφαλιστικές απάτες στην ασφάλιση αυτοκινήτου

Τα Νέα μας

30 Μαρτίου, 2020

Τι πρέπει να γνωρίζουμε για τον COVID-19; Δείτε το Infographic

Τα Νέα μας

23 Μαρτίου, 2020

Σχέδιο Δράσης “ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ” για τους Επαγγελματίες της Εφοδιαστικής Αλυσίδας.

Τα Νέα μας

© 2024 Truck Insurance Brokers Samoladas - Ασφάλιση Φορτηγού - All Rights Reserved