Αύξηση των κομίστρων των μεταφορών λόγω Brexit
Τα Νέα μας14 Ιανουαρίου, 2021
Σημαντική αύξηση καταγράφει το ύψος των κομίστρων για τις μεταφορές εμπορευμάτων μέσω της Μάγχης μετά το οριστικό «διαζύγιο” του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση, με εκπροσώπους του χώρου να εκτιμούν ότι μέρος της αύξησης αυτής πρόκειται να διατηρηθεί μόνιμα.
Ειδικότερα, το κόστος για τη μεταφορά ενός φορτηγού από τη Γαλλία στο Ηνωμένο Βασίλειο την προηγούμενη εβδομάδα, ήτοι την πρώτη εβδομάδα του χρόνου και παράλληλα πρώτη εβδομάδα μετά την επίσημη αποχώρηση της Βρετανίας από την ΕΕ, ήταν κατά 39% υψηλότερο σε σχέση με τη μέση τιμή κατά το τρίτο τρίμηνο του 2020, σύμφωνα με τα στοιχεία της παγκόσμιας πλατφόρμας logistics Transporeon.
Η αύξηση αποδίδεται στην αναζωπύρωση της ζήτησης για μεταφορές εμπορευμάτων που καταγράφηκε την προηγούμενη εβδομάδα, η οποία ανήλθε στο 78% του μέσου όρου της συνήθους κίνησης το εν λόγω διάστημα, μετά από μια χαλάρωση που καταγράφηκε λίγο πριν την Πρωτοχρονιά, όταν η ζήτηση μειώθηκε καθώς πολλές εταιρείες είχαν στοκάρει προϊόντα πριν την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την ενιαία αγορά και την τελωνειακή ένωση της ΕΕ προκειμένου να αποφύγουν τυχόν καθυστερήσεις.
Πλέον, όμως, καθώς τα αποθέματα αυτά εξαντλούνται, η εμπορευματική κίνηση επιστρέφει, τα κόμιστρα έχουν αυξηθεί και εκφράζονται φόβοι ότι οι νέες τιμές θα γίνουν κανόνας από δω και στο εξής.
«Υπάρχει πιθανότητα να δούμε υψηλότερα κόμιστρα για τις μεταφορές μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και ΕΕ ως αποτέλεσμα του Brexit», σημειώνει ο Στέφαν Σίμπερ, διευθύνων σύμβουλος της Transporeon, και προσθέτει: «Οι μεταφορείς, οι οποίοι συνήθως λειτουργούν με πολύ στενά περιθώρια, αντιδρούν στη δυναμική της αγοράς».
Παρά τις υψηλότερες τιμές, τα προβλήματα που παρατηρούνται στα σύνορα οδήγησαν πολλές ναυτιλιακές εταιρείες να ακυρώσουν προηγούμενες συμφωνημένες συμβάσεις για τη μεταφορά εμπορευμάτων από τη Βρετανία προς την ηπειρωτική Ευρώπη την προηγούμενη εβδομάδα, με το ποσοστό των ακυρώσεων να παραμένει διπλάσιο του μέσου όρου των ακυρώσεων κατά το τρίτο τρίμηνο του 2020.
Η εξέλιξη αυτή αναγκάζει τις εταιρείες που προσπαθούν να μεταφέρουν τα προϊόντα τους να πληρώσουν αναπόφευκτα τα αυξημένα κόμιστρα.
Κι ενώ η αύξηση των κομίστρων κατά τις πρώτες εβδομάδες του έτους είναι συνηθισμένη, λόγω της αυξημένης ζήτησης αλλά και των διακοπών, φέτος η αύξηση αποδίδεται και στην αβεβαιότητα που προκλήθηκε από «ανακοινώσεις πως οι τελωνειακές αρχές πιστεύουν ότι δεν είναι όλοι καλά προετοιμασμένοι», δήλωσε ο Σίμπερ.
Ο υπουργός Brexit του Ηνωμένου Βασιλείου Μίκαελ Γκόουβ έχει προειδοποιήσει ότι το πιο πιθανό είναι να παρατηρηθεί «σημαντική αναστάτωση» καθώς οι εμπορευματικές ροές αυξάνονται και η γαλλική κυβέρνηση επιταχύνει την επιβολή νέων ελέγχων.
Εν τω μεταξύ, η ναυτιλιακή εταιρεία DFDS προειδοποίησε την προηγούμενη εβδομάδα ότι πολλά φορτηγά παρέμειναν σταθμευμένα ή δεν τους επιτράπηκε η είσοδος τα λιμάνια του Ντόβερ, της Δουνκέρκης και του Καλαί λόγω «λαθών στα έγγραφα κατά το check-in».
Ο Ντάνκαν Μπιουκάναν, επικεφαλής πολιτικής στην Ένωση Οδικών Μεταφορών, συμφώνησε ότι οι τιμές ναύλων «δεν θα υποχωρήσουν ποτέ εντελώς επειδή υπάρχει ένα μόνιμο πρόσθετο κόστος ανά αποστολή λόγω της σημαντικής επιπλέον γραφειοκρατίας».
Δες κι αυτά!

25 Μαΐου, 2023
Χορήγηση αδειών κυκλοφορίας οχημάτων: Μάρτιος 2023
Τα Νέα μας

25 Μαΐου, 2023
Ασφαλίσεις Μεταφερόμενων Εμπορευμάτων 2021
Τα Νέα μας

25 Μαΐου, 2023
Ετήσια έκθεση 2022
Τα Νέα μας

3 Μαρτίου, 2021
Μου έχει λήξει η άδεια οδήγησης λόγω ηλικίας. Μπορώ να ασφαλιστώ;
Τα Νέα μας

24 Φεβρουαρίου, 2021
Η οδήγηση στο χιόνι απαιτεί προσαρμογή και ιδιαίτερη προσοχή από τους επαγγελματίες οδηγούς!
Τα Νέα μας

16 Φεβρουαρίου, 2021
Οδήγηση σε χιόνι & πάγο: Ότι πρέπει να γνωρίζετε
Ασφάλιση με απλά λόγια

2 Φεβρουαρίου, 2021
Μικτή ασφάλεια φορτηγού
Τα Νέα μας

14 Ιανουαρίου, 2021
Αύξηση των κομίστρων των μεταφορών λόγω Brexit
Τα Νέα μας

8 Ιανουαρίου, 2021
Γιάννης Σαμολαδάς: Τι καλύπτουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαια για την πανδημία
αρθρογραφία

8 Ιανουαρίου, 2021
Τruck & Cargo Insurance Brokers: Ασφάλιση Κατασκευής Έργου
αρθρογραφία

3 Ιανουαρίου, 2021
Ασφαλίσεις κατασκευής τεχνικών έργων
αρθρογραφία

3 Ιανουαρίου, 2021
Οι 12 ασφαλίσεις που πρέπει να έχει μία εργοληπτική επιχείρηση
αρθρογραφία

20 Δεκεμβρίου, 2020
Ασφάλιση Μηχανημάτων Έργου
αρθρογραφία

20 Νοεμβρίου, 2020
SOLUTIONS 9: Η χαρτογράφηση της αγοράς των logistics στην Ελλάδα σήμερα
αρθρογραφία

29 Σεπτεμβρίου, 2020
Πρόγραμμα ασφάλισης ΜΗ επικίνδυνων αποβλήτων Enviro Truck
Ασφάλιση περιβαντολλογικών κινδύνων

11 Ιουλίου, 2020
Ασφάλεια φορτηγού: Τι να προσέξεις!
Τα Νέα μας

17 Ιουνίου, 2020
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΤΥΛΙΞΗΣ ΠΑΛΕΤΩΝ ΜΕ STRETCH FILM
Τα Νέα μας

17 Ιουνίου, 2020
Τι έγινε στο Γουίμπλετον?
Τα Νέα μας

31 Μαΐου, 2020
Γεγονός είναι πλέον το ψηφιακό δίπλωμα στους επιτυχόντες στις εξετάσεις οδήγησης.
Τα Νέα μας

31 Μαΐου, 2020
Γιατί η ασφάλιση του οχήµατος είναι υποχρεωτική;
Τα Νέα μας

8 Μαΐου, 2020
Οδικός Χάρτης για την ασφάλιση φαρμακοβιομηχανιών
Τα Νέα μας

10 Απριλίου, 2020
Αυξήθηκαν κατά 37% οι εξακριβωμένες ασφαλιστικές απάτες στην ασφάλιση αυτοκινήτου
Τα Νέα μας

30 Μαρτίου, 2020
Τι πρέπει να γνωρίζουμε για τον COVID-19; Δείτε το Infographic
Τα Νέα μας

23 Μαρτίου, 2020
Σχέδιο Δράσης “ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ” για τους Επαγγελματίες της Εφοδιαστικής Αλυσίδας.
Τα Νέα μας