Skip to Content

News & Blog

Γενικές οδηγίες προφύλαξης της εφοδιαστικής και των εμπορευματικών μεταφορών από τον κορωνοϊό. Οι συμβουλές του Συμβουλίου Εφοδιαστικής.

Στην «πρώτη γραμμή» βρίσκεται σύσσωμος ο κλάδος των εμπορευματικών μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας στην προσπάθεια διασφάλισης των εύρυθμων συνθηκών τροφοδοσίας της αγοράς. Το Συμβούλιο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής, το οποίο βρίσκεται σε συνεχή συνεννόηση με τις αρμόδιες Αρχές, προτρέπει τις εταιρείες και τους εργαζομένους του κλάδου στην υιοθέτηση κάποιων μέτρων.

Συγκεκριμένα, σε ενημερωτικό σημείωμα αναφέρει τα ακόλουθα:

-ΕΝΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ. Όπως έχει χιλιοειπωθεί, βρισκόμαστε σε «πόλεμο» με τον κορωνοϊό και στον πόλεμο χρειαζόμαστε έναν Στρατηγό που πρέπει να είναι ο Υπεύθυνος της εταιρείας μας.

Μπορεί να είναι ο HR ή άλλο στέλεχος που θα έχει το γενικό πρόσταγμα. Αυτός διαθέτει τη συνολική εικόνα και έχει τον τελευταίο λόγο. Καλό είναι να έχει και επιτελείο, αν μπορεί (γιατρό εργασίας, διευθυντή ασφαλείας, διευθυντή λειτουργίας, κ.λπ.)

-ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΕΡΙΜΕΤΡΟΥ Οι αποθήκες μας είναι να το «κάστρο» μας και πρέπει να ασφαλίσουμε την περίμετρο του. Ο εχθρός (ο κορωνοϊός!) μπορεί να επιτεθεί κρυμμένος μέσα στον εργαζόμενο, πελάτη, συνεργάτη ή ακόμη και έναν φίλο που θα επισκεφτεί τις εγκαταστάσεις μας.

Ο φύλακας στην πύλη μπορεί να τον θερμομετρήσει ή τουλάχιστον να τον ρωτήσει αν έχει συμπτώματα, να του δώσει μάσκα μιας χρήσης και γάντια.

Επίσης, μπορεί να του δώσει έναν πλαστικό φάκελο που έχει απολυμανθεί να βάλει τα έγγραφα μέσα (αν υπάρχουν).

Γενικά οποιοσδήποτε δεν έχει άμεση εργασία, δεν χρειάζεται να επισκεφτεί αυτές τις μέρες εγκαταστάσεις μας. Συσκέψεις μέσα στις εγκαταστάσεις μπορούν να γίνουν με τηλεδιάσκεψη.

ΟΔΗΓΟΙ Οι οδηγοί των αυτοκινήτων (εταιρικών ή συνεργατών) είναι αυτοί που κρατούν την εφοδιαστική αλυσίδα ανοιχτή, ταξιδεύοντας και σε μη ασφαλείς περιοχές, με κίνδυνο να μολυνθούν πολλές φορές.

Οφείλουμε να τους βοηθούμε με κάθε δυνατό τρόπο να παραμείνουν υγιείς και εκτός χαρακωμάτων!

Η ΟΦΑΕ και Π.Σ.Χ.Ε.Μ. έχουν εκδώσει αυστηρές οδηγίες προς τους οδηγούς, τόσο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού όσο και κατά την είσοδο και παραμονή των φορτηγών στις εγκαταστάσεις των εταιρειών.

Συγκεκριμένα συνιστούν στους οδηγούς τα παρακάτω:

α. Να λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης (χρήση χειρουργικής μάσκας, γαντιών, αντισηπτικών, προστατευτικά παπουτσιών μιας χρήσης κ.λπ.). Αν, όμως, οι προμήθειες του οδηγού στα παραπάνω υλικά έχουν εξαντληθεί, ο φύλακας στην είσοδο πρέπει να έχει διαθέσιμα, να του τα παράσχει

β. Να ακολουθούν πιστά τους κανόνες που ορίζουν οι εταιρείες και τα μέτρα προστασίας που τυχόν έχουν λάβει

γ. Να παραμένουν στην καμπίνα του οχήματος καθ’ όλη τη διάρκεια φόρτωσης/εκφόρτωσης ή σε ενδεδειγμένο χώρο αναμονής

δ. Να ανταλλάσουν τα συνοδευτικά έγγραφα με τη χρήση γαντιών μιας χρήσης και χειρουργικής μάσκας σε πλαστικό φάκελο, ο οποίος απολυμαίνεται μετά από κάθε χρήση ε. Να τηρούν αποστάσεις ασφαλείας με όσους έρχονται σε επαφή/ έχουν συνεργασία.

 

“Οι μεταφορές και η εφοδιαστική αλυσίδα καλούνται να λειτουργούν αδιάλειπτα και υπό αντίξοες συνθήκες, με στόχο την εύρυθμη τροφοδοσία της αγοράς”

 

-ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΑ: ΑΠΟΛΥΜΑΝΤΙΚΑ, ΜΑΣΚΕΣ, ΓΑΝΤΙΑ Πόλεμος δεν γίνεται χωρίς πολεμοφόδια! Ο Υπεύθυνος πρέπει να έχει διασφαλίσει ότι υπάρχουν ικανές ποσότητες απολυμαντικών, μασκών, γαντιών, προστατευτικών γυαλιών, θερμομέτρων, κ.λπ. και να σιγουρευτεί ότι οι εργαζόμενοι ξέρουν πώς να τα χρησιμοποιήσουν!

Αναρτήστε σχετικές οδηγίες σε όλα τα πολυσύχναστα σημεία εντός των εγκαταστάσεων, ώστε να μην υπάρχει η δικαιολογία ότι κάποιος δεν είδε την ανακοίνωση!

ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΣΥΧΝΗ ΑΠΟΛΥΜΑΝΣΗ Ορισμός, κατά το δυνατόν, μικρών εσωτερικών μονάδων και περιορισμός των μετακινήσεων των εργαζομένων της κάθε μονάδας αυστηρά εντός του χώρου αυτών. Αφαίρεση φυσικών διασυνδέσεων μεταξύ διαμερισμάτων.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, σε περίπτωση εμφάνισης κρούσματος, ο έλεγχος επέκτασής του θα αφορά τους εργαζομένους στη συγκεκριμένη μονάδα, όπου αυτό εμφανίστηκε.

Το συνεργείο καθαριότητας πρέπει να περιπολεί τακτικά (κάθε 1-2 ώρες) κάθε διαμέρισμα και να απολυμαίνει οτιδήποτε μπορεί κάποιος να αγγίξει με τα χέρια του! Φυσικά, με τα σωστά υλικά και με σχολαστικότητα.

-ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ: ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ Οι Βάρδιες πρέπει να ΜΗΝ έρχονται σε επαφή μεταξύ τους. Η πρωινή θα φεύγει 10 λεπτά νωρίτερα και η απογευματινή θα έρχεται 10 λεπτά αργότερα.

Στο 20 λεπτο αυτό οι εγκαταστάσεις θα απολυμαίνονται. Κάθε διαμέρισμα και βάρδια θα πρέπει να κάνουν διάλειμμα διαφορετική ώρα από τα άλλα διαμερίσματα.

Και ΠΡΟΣΟΧΗ στην καντίνα ή την τραπεζαρία (αν υπάρχει): πρέπει να απολυμαίνονται όλες οι επιφάνειες αμέσως μετά την χρήση από την ομάδα που έκανε διάλειμμα. Οπότε, αν έχουμε κρούσμα σε μια ομάδα, δεν θα επηρεάζονται οι άλλες.

-ΕΦΕΔΡΕΙΑ Καλό είναι ο Στρατηγός να έχει εφεδρείες! Έτσι, θα πρέπει να υπάρχει μια, τουλάχιστον, εφεδρική ομάδα σε περίπτωση που υπάρξει κρούσμα και η ομάδα ενός διαμερίσματος μπει σε καραντίνα. Πρέπει ο Υπεύθυνος να το φροντίσει, αξιοποιώντας υποχρεωτικές άδειες και υπεργολάβους.

Η αποθήκη, όπου εμφανίστηκε το κρούσμα, θα απολυμανθεί και θα πρέπει να υπάρχει βάρδια να τη λειτουργήσει (για 14 μέρες, τουλάχιστον, μέχρι να επιστρέψει -καλώς εχόντων των πραγμάτων- η προηγούμενη). Φυσικά, πρέπει να προβλεφθεί και εφεδρεία οδηγών (και εφεδρικά οχήματα–εταιρικά και υπεργολάβου)

-ΤΗΛΕ-ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ Εάν υπάρχουν υπάλληλοι που μπορούν να δουλέψουν από το σπίτι, δώστε τους οδηγίες, δείξτε τους πώς δουλεύει το Skype, το Microsoft Teams, το WebEx, το Whatsapp, το BigBlueButton (τουλάχιστον ένα – δύο από αυτά τα εργαλεία), προμηθεύστε τους με ένα laptop και στείλτε τους στο σπίτι! Όσοι μπορούν θα πρέπει να μείνουν σπίτι.

Ακόμη, ενδέχεται να υπάρξει επέκταση ωραρίου βαρδιών, προκειμένου να επιτευχθεί κάλυψη των λειτουργικών αναγκών, αν προκύψουν.

-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ—ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Πόλεμος χωρίς πληροφορίες και προπαγάνδα δεν κερδίζεται! Ο Υπεύθυνος θα πρέπει να φροντίσει να ενημερώνεται από αξιόπιστες, πάντα, πηγές και να ενημερώνει τους εργαζόμενους, να παρακολουθεί αν οι οδηγίες που έχουν αναρτηθεί τηρούνται (θερμομετρούνται από το security όλοι όσοι εισέρχονται από την περίμετρο;), και να φροντίζει να εκτελούνται όλες οι απολυμάνσεις σχολαστικά.

-PLAN Β ΚΑΙ C Για κάθε κρίσιμη δραστηριότητα της εταιρείας πρέπει να υπάρχει εναλλακτικό σχέδιο (contingency plan). Δεν χρειάζεται να υπάρχει δομημένο Business Continuity Plan (αν και κάλο είναι, γενικά, να υπάρχει και αυτό), αλλά κάποια επεξεργασμένα σενάρια από τον Υπεύθυνο για το τι θα γίνει σε περίπτωση αστοχίας κάθε σημαντικής δραστηριότητας.

Ο Υπεύθυνος θα πρέπει να γνωρίζει ποιος θα κάνει την γενική απολύμανση (νέφωση) σε περίπτωση κρούσματος (ει δυνατόν, να έχει προσυμφωνήσει και τιμή).

Και φυσικά για κάθε πλάνο που έχει κάνει, πρέπει να υπάρχει και δεύτερη και τρίτη εναλλακτική!

Πηγή: metaforespress.gr

0 Continue Reading →

Truck & Cargo Insurance και IRM βραβεύθηκαν στα Mobility Awards

Σημαντικές διακρίσεις απέσπασαν οι εταιρείες Truck & Cargo Insurance και IRM στα Mobility Awards 2019 που πραγματοποιήθηκαν στις 13 Φεβρουαρίου 2020, στο Tin Pan Alley, παρουσία 150 υψηλόβαθμων στελεχών και CEOs των βραβευθέντων επιχειρήσεων, εκπροσώπων υπουργείων, decision-makers της αγοράς και δημοσιογράφων.

Ειδικότερα στην εταιρεία Truck & Cargo Insurance – Samoladas, απονεμήθηκε το gold βραβείο στον τομέα Fleet Management-Insurance για τις καινοτομίες στην παροχή ασφαλιστικών υπηρεσιών στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Επιπρόσθετα η εταιρεία IRM (Insurable Risk Management), απέσπασε το silver βραβείο στον τομέα Innovation and Convenience – Insurance Market. Βασική παράμετρος της επιλογής της IRM ήταν οι συμβουλευτικές υπηρεσίες ασφαλιστικής κάλυψης που παρέχει με στόχο τη διαχείριση των κινδύνων που καλείται να αντιμετωπίσει η σύγχρονη επιχείρηση στόλων σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον.

Μιλώντας σχετικά ο Γιάννης Σαμολαδάς,Επικεφαλής των δύο εταιρειών τόνισε ότι «Σε μία εποχή που το ρίσκο μεταβάλλεται συνεχώς, οι εταιρείες που διαχειρίζονται κινδύνους οφείλουν να παρέχουν ευέλικτα και καινοτόμα εργαλεία, ικανά για να ανταποκριθούν στις ανάγκες των πελατών τους. Αυτή η φιλοσοφία –την οποία και εφαρμόζουμε στην πράξη– όπως επίσης και η άριστη συνεργασία και το ομαδικό πνεύμα όλων των εργαζομένων στην Εταιρεία θεωρώ πως επιβραβεύθηκε μέσα από το θεσμό των Mobility Awards 2019».

 

0 Continue Reading →

20 χρόνια Truck & Cargo Insurance – Samoladas στην έκθεση Logistics – Εφοδιαστική Αλυσίδα

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ / Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2019

17:00 έως 19:00 / Hall 4 / Metropolitan Expo

Κλείνουμε 20 χρόνια παρουσίας στο χώρο και γιορτάζουμε!
Θα χαρούμε πολύ να τα γιορτάσουμε μαζί στην εκδήλωση μας στην 7η Διεθνή Έκθεση LOGISTICS Εφοδιαστική Αλυσίδα.
Ο Στέφανος Ξενάκης, συγγραφέας του bestseller με τίτλο ΤΟ ΔΩΡΟ θα είναι μαζί μας και θα μας πει “13 ιστορίες που μπορεί και να σου αλλάξουν τη ζωή”
Θα ακολουθήσει cocktail party!

Κάνε κλικ στην πρόσκληση για να την κατεβάσεις στο κινητό σου ή να την εκτυπώσεις και να μην χάσεις χρόνο στην είσοδο.

0 Continue Reading →

Ασφάλιση θαλάσσιων μεταφορών. Ρήτρα Α, B, C.

Δίχτυ προστασίας για την Ασφάλιση των θαλάσσιων μεταφορών. Κάλυψη με ρήτρα A, B & C. Άρθρο του Γιάννη Σαμολαδά στο αφιέρωμα του Logistics & Management για τις θαλάσσιες μεταφορές.

0 Continue Reading →

1ο Motor Show Επαγγελματικού Οχήματος

Η Truck & Cargo Insurance – Samoladas δίνει δυναμικό παρόν στο 1ο Motor Show Επαγγελματικού Οχήματος, στην Κεντρική Λαχαναγορά Ρέντη την Κυριακή 31 Μαρτίου (8:00-20:00) μέχρι και την Τρίτη 2 Απριλίου (9:00-20:00)
Στα πλαίσια του Motor Show, είμαστε κοντά στον επαγγελματία για να δώσουμε λύσεις και απαντήσεις σε όλα τα ασφαλιστικά ζητήματα που τον απασχολούν.
Προχωράμε ακόμα ένα βήμα μπροστά και προσφέρουμε 30% έκπτωση στα ασφαλιστήρια συμβόλαια που θα κλειστούν τη διάρκεια του τριημέρου. Σας περιμένουμε όλους στο περίπτερό μας.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

1 Continue Reading →

West Tour 2019 – Πελοπόννησος

Στα πλαίσια της περιοδείας μας στην Πελοπόννησο από τις 25 και μέχρι τις 27 Φεβρουαρίου η ομάδα μας θα περιοδεύσει στην Πελοπόννησο. Θα συναντήσουμε φίλους και πελάτες και θα συμμετέχουμε ως σύνεδροι στο σημαντικότερο γεγονός για τα logistics στην Πάτρα!

Τη δυναμική των Logistics στη Δυτική Ελλάδα και την Πελοπόννησο αναδεικνύει η επιχειρηματική εκδήλωση που πραγματοποιεί το OPERATIONS CENTER την Τρίτη 26 Φεβρουαρίου (16.30 – 20.00) στο Συνεδριακό Κέντρο του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας στην Πάτρα. Θα παρουσιαστούν στις επιχειρήσεις, μέθοδοι αξιοποίησης της Εφοδιαστικής Αλυσίδας με στόχο τη μείωση κόστους, την αύξηση επιπέδου εξυπηρέτησης πελατών και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας μέσα από εισηγήσεις συμβουλευτικών επιχειρήσεων παγκοσμίου εμβέλειας όπως η EY.

Σκοπός της διοργάνωσης είναι να προσφέρει στις επιχειρήσεις ποιοτική πληροφόρηση υψηλής προστιθέμενης αξίας σχετικά με:
– Τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να αξιοποιήσουν την Εφοδιαστική Αλυσίδα για την ενίσχυση της Ανταγωνιστικότητάς τους.
– Παραδείγματα βέλτιστων πρακτικών Logistics από επιχειρήσεις που διατηρούν μεγάλες παραγωγικές εγκαταστάσεις, πρωταγωνιστούν στην τοπική οικονομία και οι οποίες για πρώτη φορά θα βρεθούν στο ίδιο τραπέζι παρουσιάζοντας μοναδική τεχνογνωσία.
– Την εξέλιξη μεταφορικών υποδομών και εμπορευματικών μεταφορών με επίκεντρο το λιμάνι της Πάτρας.
– Λύσεις Logistics Outsourcing και Εμπορευματικών Μεταφορών.
– Τις παραμέτρους που επηρεάζουν την αστική διανομή / City Logistics.

Για πρώτη φορά θα βρεθούν στο ίδιο τραπέζι επιχειρήσεις που διατηρούν μεγάλες παραγωγικές εγκαταστάσεις και πρωταγωνιστούν στην τοπική οικονομία, όπως οι COCA COLA 3E, ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ, LANDIS + GYR κ.ά., παρουσιάζοντας βέλτιστες πρακτικές και μοναδική τεχνογνωσία. Η ανάπτυξη των Logistics και των υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας στην Πάτρα ως πύλη εισόδου – εξόδου εμπορευματικών ροών από και προς την Ευρώπη καθώς και η εξέλιξη των μεταφορικών υποδομών και μεταφορών θα αποτελέσει τη θεματική της συζήτησης στρογγυλής τραπέζης.

Η εκδήλωση τελεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς & Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος και της Ελληνικής Ένωσης Βιομηχανιών Ψύχους.

Επικοινωνήστε μαζί μας στο 6973232322 για να συναντηθούμε και να σφίξουμε τα χέρια και από κοντά!

0 Continue Reading →

Δελτίο Τύπου – Συνεργασία ARAG & Ο.Φ.Α.Ε

Η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (Ο.Φ.Α.Ε), εμπιστεύεται την ARAG SE για τη Νομική Προστασία.


Στα γραφεία της Ο.Φ.Α.Ε. (Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας ) στην Αθήνα την 28.11.2018 μέσα σε θερμό κλίμα υπέγραψαν συμφωνητικό συνεργασίας ο πρόεδρος της ομοσπονδίας κ. Κενανίδης Απόστολος, ο κ. Τσάκωνας Δημήτριος από το τμήμα πωλήσεων της ARAG SE και ο κ. Σαμολαδάς Ιωάννης ως διαμεσολαβών από την TRUCKINSURANCE, μετά την απόφαση της ομοσπονδίας να επιλέξει την εξειδικευμένη ασφαλιστική εταιρία ARAG SE υποκατάστημα Ελλάδος , ως πάροχο για την ασφάλιση Νομικής Προστασίας των οχημάτων των μελών της.

Όλοι οι παριστάμενοι εξέφρασαν πλήρως την ικανοποίησή τους για την έναρξη της συνεργασίας.

ARAG SE

Υποκατάστημα Ελλάδας

Τμήμα Marketing & Επικοινωνίας

0 Continue Reading →

22ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics on the Move

Insurance on the move! στο 22ο Πανελλήνιο Συνέδριο της ΕΕΛ

Η αντίστροφη μέτρηση για το “Logistics on the move, Greece in the fast lane” ξεκίνησε! Στις 30 Νοεμβρίου και την 1η Δεκεμβρίου στο Ίδρυμα Ευγενίδου, η Truck & Cargo Insurance – Samoladas συμμετέχει ως εκθέτης σε ένα από τα σπουδαιότερα γεγονότα του τομέα της Εφοδιαστικής Αλυσίδας που γίνεται φέτος στη χώρα μας.

– Τι σημαίνει για τη χώρα μας και για τις εμπορευματικές μεταφορές η συνδιοργάνωση της συνόδου με τον ΟΗΕ στο πλαίσιο του 22ου Πανελληνίου Συνεδρίου Logistics;

– Τι αναμένεται να δείξουν τα αποτελέσματα της 4ης Πανελλήνιας Έρευνας για τον τομέα της Εφοδιαστικής Αλυσίδας; Αυτά και πολλά ακόμα θα έχουμε την ευκαιρία να συζητήσουμε από κοντά με σημαντικές προσωπικότητες της ελληνικής επιχειρηματικότητας αυτό το Σαββατοκύριακο.

Η συμμετοχή στο συνέδριο είναι δωρεάν για όλα τα ταμειακώς ενήμερα μέλη της EEL.

#Insurance #Logistics #Greece

 

H Truck & Cargo Insurance – Samoladas θα είναι εκθέτης στο 22ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics on the move που διοργανώνει η Ελληνική Εταιρεία Logistics!
Την Παρασκευή 30/11/2018 και το Σάββατο 01/12/2018 σας περιμένουμε στο Ίδρυμα Ευγενίδου.

0 Continue Reading →

FROZEN FOOD & FOOD LOGISTICS, 10-12 Νοεμβρίου 2018 στο Metropolitan Expo

Αποτελεσματικές ασφαλιστικές λύσεις για τα food logistics και την ψυχρή εφοδιαστική αλυσίδα θα παρουσιάσει η ομάδα της Truck & Cargo Insurance αυτό το Σαββατοκύριακο στο Metropolitan Expo.

Στα πλαίσια της έκθεσης FROZEN FOOD & FOOD LOGISTICS την Κυριακή 11 Νοεμβρίου στις 17:00 στον συνεδριακό χώρο του Hall 3 ο κ. Γιάννης Σαμολαδάς θα συζητήσει για τα αποτελέσματα της 2ης Πανελλήνιας έρευνας για τα ψυχόμενα logistics “The geography of Greece – Value Chain”
0 Continue Reading →

Αυξήσεις «φωτιά» στα ασφάλιστρα αυτοκινήτων: Έως και 20% ανάλογα με το προφίλ του οδηγού.

Σύμφωνα µε εκτιμήσεις παραγόντων του κλάδου, η αναπροσαρµογή των τιµών προς τα πάνω θα είναι σε ένα ποσοστό της τάξης του 15%-20% και πρόκειται να εφαρµοστεί από το νέο έτος.

Αφετηρία του πρώτου ανατιµητικού κύκλου στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου -και µάλιστα µε διψήφιο ποσοστό- ύστερα από ένα πολυετές πτωτικό σερί φαίνεται ότι θα αποτελέσει το έτος 2019.

Σύµφωνα µε φορείς του κλάδου,η κάθετη πτώση των ασφαλίστρων κατά την περίοδο της ύφεσης σε ποσοστό που αγγίζει ακόµη και το 50% θα είχε σταµατήσει από το 2016, ωστόσο η… προσέλκυση των χιλιάδων ανασφάλιστων οχηµάτων που κυκλοφορούσαν στους ελληνικούς δρόµους µε «δέλεαρ» την τιµή ανέβαλε για λίγο την αλλαγή πολιτικής εκ µέρους των ασφαλιστικών οµίλων.

Όπως σηµειώνει ο πρόεδρος της Επιτροπής Αυτοκινήτου της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος και πρόεδρος του συστήµατος Φιλικού ∆ιακανονισµού, ∆ηµήτρης Ζορµπάς, μιλώντας στην εφημερίδα «Έθνος», ήδη από το 2016 θα έπρεπε να είχαν σηµειωθεί αυξήσεις της τάξης του 9% για να ισορροπήσει η κατάσταση. Ωστόσο, το κυνήγι πελατών, το οποίο χάρισε στις εταιρείες περίπου 780.000 νέα συµβόλαια, είχε ως αποτέλεσµα έναν… αδυσώπητο πόλεµο τιµών που έριξε τα ασφάλιστρα κατά 15%.

Μόνο φέτος οι µειώσεις ανήλθαν σε 10%, ανεβάζοντας το ποσοστό πτώσης στα υφεσιακά χρόνια κοντά στο 50%. Κερδισµένες από τη µάχη αυτή βγήκαν οι Εταιρείες Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών (ΕΠΥ), οι οποίες κατέχουν περίπου το 11,2% του στόλου, που στο σύνολό του τζιράρει περίπου 1 δισ. ευρώ.

Σηµαντική, βέβαια, ήταν η διείσδυση των online υπηρεσιών (όπως της Anytime της Interamerican, της Hellas Direct, της myDirect, αλλά και των ηλεκτρονικών πλατφορµών των µεγάλων οµίλων), η οποία συνετέλεσε στη συµπίεση του κόστους ασφάλισης. ∆εδοµένου ότι τα ανασφάλιστα οχήµατα δεν ξεπερνούν τα 100.000 και ότι οι περισσότερες ασφαλιστικές κινούνται στην κόκκινη γραµµή, η νέα χρονιά αναµένεται να συνοδευτεί µε τις πρώτες ανατιµήσεις στα χρόνια των µνηµονίων, οι οποίες µπορεί να αγγίξουν σε πρώτη φάση ακόµη και διψήφιο ποσοστό.

Οι ζηµιές είναι αναπόφευκτες, εάν οι εταιρείες δεν σταµατήσουν τον «πόλεµο» τιµών, µε την ισορροπία να µεταφράζεται σε µια πιο ορθολογική και αυξητική τιµολόγηση.

Το προφίλ του οδηγού

Σύµφωνα, λοιπόν, µε τον κ. Ζορµπά, από τις αρχές του νέου έτους σταδιακά η αγορά, εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες και µε βάση τις επιµέρους παραµέτρους (που συνδέονται π.χ. µε το προφίλ του οδηγού, τη γεωγραφική περιοχή όπου κινείται το όχηµα κ.λπ.), θα προχωρήσει σε πιθανή αναπροσαρµογή προς τα πάνω, µε τις εκτιµήσεις παραγόντων του κλάδου να κάνουν λόγο για ένα ποσοστό της τάξης του 15%-20%. Οπως υπογραµµίζει ο διευθύνων σύµβουλος της Συνεταιριστικής Ασφαλιστικής, οι περισσότερες εταιρείες θα καταγράψουν ζηµιές από του χρόνου, εάν δεν αλλάξουν τακτική.

Σε σχετική µελέτη η KPMG αναφέρει ότι οι επιχειρήσεις του κλάδου έχουν επιδοθεί σε ένα παιχνίδι µηδενικού αποτελέσµατος, στο οποίο δεν φαίνεται να κερδίζει κανένας. Μείωση της κερδοφορίας κυρίως λόγω του έντονου ανταγωνισµού και συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους είναι το αποτέλεσµα του «παιχνιδιού» αυτού, σε µια αγορά η οποία συρρικνώνεται διαρκώς. ∆εν είναι τυχαίο ότι από το 2010, οπότε η παραγωγή ασφαλίστρων άγγιξε τα 2 δισ. ευρώ (1,96 δισ.), ακολούθησε µία επταετία συνεχούς πτώσης, η οποία οδήγησε την αγορά κάτω ακόµη και από το 1 δισ. ευρώ, µε τη φετινή χρονιά να αναµένεται να κλείσει και πάλι σε θετικό πρόσηµο (έστω οριακά), λόγω της επανασφάλισης χιλιάδων οχηµάτων µε την απειλή «τσουχτερών» προστίµων από την Πολιτεία.

Σύµφωνα µε τα τελευταία στοιχεία που δηµοσίευσε χθες η Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ), στο εννεάµηνο του 2018, ο κλάδος της αστικής ευθύνης οχηµάτων διαµορφώθηκε στα 552,7 εκατ. ευρώ (µειωµένος κατά 0,8% από το αντίστοιχο περσινό διάστηµα) και ο κλάδος των χερσαίων οχηµάτων ενισχύθηκε κατά 9,8% σε ετήσια βάση, στα 146,86 εκατ. ευρώ.

Την ίδια στιγµή, η ανοδική πορεία του ∆είκτη Ζηµιών (στα επίπεδα του 80%) αφήνει στο παρελθόν τα µεγάλα περιθώρια κέρδους, ενώ τα «αποθέµατα» κερδών προηγούµενων ετών αναµένεται να εξαντληθούν σύντοµα.

Η KPMG εκτιµά ότι, µόλις εξαντληθούν όλες οι διαθέσιµες «αποθήκες» κέρδους -κάτι το οποίο φαίνεται να γίνεται πραγµατικότητα- η αύξηση των τιµολογίων θα γίνει πλέον αναγκαστική, εκτιµώντας ότι ο χρονικός ορίζοντας για την αντίστροφη πορεία των τιµολογίων δεν είναι µακρινός. ∆εν πρέπει να ξεχνάµε, εξάλλου, ότι οι εταιρείες έχουν να αντιµετωπίσουν υψηλότερο δείκτη ζηµιών, ο οποίος συνοδεύεται από υψηλές προµήθειες που καταβάλλουν οι ασφαλιστικές στο δίκτυο για την πρόσκτηση εργασιών -στα επίπεδα του 18%, ένα ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό, εάν λάβουµε υπόψη ότι η ασφάλιση για αστική ευθύνη στο αυτοκίνητο αποτελεί υποχρεωτική εκ του νόµου κάλυψη- ένα ποσοστό 4,8% που πηγαίνει στο Επικουρικό, 3%-4% που αφορούν στο αντασφαλιστικό κόστος και διάφορα άλλα γενικά έξοδα.

Πηγή: protothema.gr
0 Continue Reading →