Skip to Content

Truck Insurance Blog

Το πιο εξειδικευμένο blog στον χώρο της ασφάλισης φορτηγών & εμπορευμάτων

Μου έχει λήξει η άδεια οδήγησης λόγω ηλικίας. Μπορώ να ασφαλιστώ;

Όχι δεν μπορείς!

Ως κάτοχος επαγγελματικής άδειας οδήγησης θα πρέπει να ανανεώνεις το δίπλωμα σου κάθε πέντε έτη. Όταν συμπληρώσει το 65ο έτος της ηλικίας σου κάθε τρία έτη. Μετά το 74ο έτος της ηλικίας σου θα πρέπει να υποβάλλεσαι σε δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς προκειμένου να ανανεώσεις το δίπλωμα σου.

Αν πάλι έχεις περάσει το 80ό έτος της ηλικίας σου τότε θα πρέπει να ακολουθήσεις αυτή τη διαδικασία κάθε δύο χρόνια.

Επιπλέον είναι απαραίτητα μία σειρά Πιστοποιητικών υγείας ανάλογα με την ηλικία. Σύμφωνα με τον Νόμο 3557 (ΦΕΚ 100/14-5-2007), ο οποίος τροποποίησε το Π.Δ. 237/1986 (ΦΕΚ 110/Α’) με το οποίο κωδικοποιήθηκε ο Νόμος 489/1976 9ΦΕΚ 331/Α’ «Περί υποχρεωτικής ασφαλίσεως της εξ ατυχημάτων αυτοκινήτων αστικής ευθύνης» και άλλων διατάξεων, από την ασφαλιστική κάλυψη εξαιρείται ο οδηγός που δεν έχει άδεια οδήγησης που προβλέπεται από τον νόμο για την κατηγορία οχήματος που οδηγεί.

Αυτό με απλά λόγια σημαίνει ότι, οι οδηγοί με ληγμένα διπλώματα ανεξαρτήτως ηλικίας αποκλείονται από την ασφαλιστική κάλυψη!

Πολλές φορές οι υποψήφιοι πελάτες μας προσκομίζουν,συνοδευτικά και τη βεβαίωση υποβολής αιτήματος ανανέωσης από Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών ή από άλλη επίσημη υπηρεσία που έχει αναλάβει την ανανέωση του διπλώματος οδήγησης ή επίσημες Βεβαιώσεις από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών κτλ.

Με τον τρόπο αυτό απλά αποδεικνύεται η πρόθεση και οι ενέργειες που έχει κάνει ο ασφαλισμένος προκειμένου να ανανεώσει το δίπλωμα του!

Βέβαια, όταν η ασφαλιστική εταιρεία γνωρίζει όλα τα παραπάνω και συμφωνεί τότε η ασφαλιστική κάλυψη δίδεται κατόπιν αυστηρού ελέγχου. Όταν υπάρχουν καθυστερήσεις και γραφειοκρατικές διαδικασίες για τις ανανεώσεις των αδειών οδήγησης, για τις οποίες δεν ευθύνονται οι αυτοκινητιστές υπάρχει κατά την ανάληψη μια επιείκεια.

Βέβαια οδηγός δεν απαλλάσσεται από την ευθύνη του να προσκομίσει άμεσα στην ασφαλιστική του εταιρεία το νέο του δίπλωμα

0 Continue Reading →

Η οδήγηση στο χιόνι απαιτεί προσαρμογή και ιδιαίτερη προσοχή από τους επαγγελματίες οδηγούς!

H οδήγηση στο χιόνι απαιτεί προσαρμογή και ιδιαίτερη προσοχή από τους επαγγελματίες οδηγούς! Τι πρέπει να κάνετε και τι να αποφύγετε;  Οδήγηση στο χιόνι Πριν Να ξεκινήσουμε:

  • Ελέγχουμε το πέλμα των ελαστικών μας.
  • Χρησιμοποιούμε καθαριστικό για το παρμπρίζ που προστατεύει από τον πάγο.
  • Φροντίζουμε για τον καθαρισμό των παραθύρων και των καθρεπτών πριν ξεκινήσουμε το πρωί.
  • Χρησιμοποιούμε χλιαρό νερό και όχι καυτό ή αντιψυκτικό για να απομακρύνουμε τον πάγο από το εξωτερικό του αυτοκινήτου μας.

 

Βεβαιωνόμαστε ότι έχουμε:

  • πανιά,
  • φακό,
  • έξτρα καθαριστικό για το παρμπρίζ,
  • αντιψυκτικό,
  • ξύστρα για τον πάγο,
  • κουβέρτα,
  • φτυάρι,
  • φορτιστή τηλεφώνου,
  • χάρτη
  • ένα χαλάκι σε περίπτωση που θα χρειαστεί να ξαπλώσουμε κάτω από το όχημα.
  • Έχουμε μαζί μας αλυσίδες.

Όταν οδηγούμε στο χιόνι:

  • Επιταχύνουμε σταδιακά, οδηγούμε σε χαμηλές στροφές και αλλάζουμε ταχύτητα όσο το δυνατόν πιο ομαλά.
  • Αφήνουμε πολλαπλάσια από την απαιτούμενη απόσταση μεταξύ του δικού μας και του μπροστινού οχήματος.
  • Αν γλιστράμε, οδηγούμε προς την κατεύθυνση που πάει το αυτοκίνητο.Δεν αφήνουμε το τιμόνι ούτε πατάμε φρένο.
  • Προσέχουμε την οδήγηση πάνω στις ροδιές που έχουν σχηματίσει άλλα οχήματα μιας και το συμπιεσμένο χιόνι είναι πιο ολισθηρό από το φρέσκο.
  • Η χρήση των φρένων, του τιμονιού, του γκαζιού αλλά και η αλλαγή ταχυτήτων πρέπει να γίνονται ηπιότερα.
  • Τα γυαλιά ηλίου μειώνουν την ενοχλητική λάμψη του χαμηλού χειμωνιάτικου ήλιου και του χιονιού.
  • Διατηρούμε χαμηλή ταχύτητα και δίνουμε περισσότερο χρόνο για να σταματήσουμε ή να στρίψουμε.
0 Continue Reading →

Οδήγηση σε χιόνι & πάγο: Ότι πρέπει να γνωρίζετε

Ιδιαίτερα προσεκτικοί πρέπει να είναι οι οδηγοί αυτές τις ημέρες, που θα κινούνται σε βρεγμένο και χιονισμένο οδόστρωμα. Ιδιαίτερα όταν αυτό το οδόστρωμα είναι όπως το ελληνικό…

Παρακάτω θα διαβάσετε ενδιαφέρουσες συμβουλές για τα ελαστικά του αυτοκινήτου αλλά και την συμπεριφορά μας στους χιονισμένους δρόμους…

Καταρχάς, ο βασικός κανόνας είναι να αποφεύγουμε τις άσκοπες μετακινήσεις. Ιδίως σε συνθήκες χιονόπτωσης, μετακινηθείτε μόνο όταν είναι εντελώς απαραίτητο.

Σε περίπτωση που κινείστε κατά τη διάρκεια χιονόπτωσης, ανάψτε τα φώτα ομίχλης του αυτοκινήτου σας για να έχετε καλή ορατότητα και να σας βλέπουν οι οδηγοί.

Κινούμενοι σε χιονισμένο δρόμο ακόμη και εάν έχει καθαριστεί από εκχιονιστικά μηχανήματα ή και κατά τη διάρκεια χιονόπτωσης, μειώστε ταχύτητα.

Προσπαθήστε να διατηρήσετε σταθερή αυτή τη –χαμηλή– ταχύτητα. Μην κάνετε απότομες κινήσεις, μην επιταχύνετε/επιβραδύνετε απότομα, αλλάζετε σχέσεις σταδιακά και στο φρενάρισμα πατήστε πολύ απαλά και σταδιακά το πεντάλ.

Ελέγχετε συνεχώς το δρόμο και επιλέξτε σημεία που δεν έχουν πάγο. Επίσης, κρατήστε πολύ μεγάλη απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα. Μην προσπαθήσετε να ανεβείτε μια ανηφόρα ή να κατέβετε μια κατηφόρα αν δεν είσαστε σίγουροι ότι δεν γλιστράει.

Στην απευκταία περίπτωση που το αυτοκίνητο γλιστρήσει, προσπαθήστε να το κατευθύνετε προς το πιο ασφαλές σημείο του δρόμου (π.χ. προς το εσωτερικό του δρόμου, ένα μικρό χαντάκι κ.λπ.) ή προς κάποιο σημείο που δεν υπάρχει πάγος.

Μην κινείστε σε απάτητους δρόμους. Αν βρείτε κάτι τέτοιο μπροστά σας καλό θα είναι να γυρίσετε πίσω.

Τα χειμερινά ελαστικά είναι σχεδιασμένα για βελτιωμένο κράτημα και φρενάρισμα σε χειμερινές συνθήκες. Αποφύγετε να οδηγείτε στο χιόνι με θερινά ελαστικά. Μπορείτε να αναγνωρίσετε ένα χειμερινό ελαστικό από το σήμα της νιφάδας στο πλαϊνό του.

Ελέγξετε το βάθος του πέλματος του ελαστικού πριν ξεκινήσετε. Όσο μεγαλύτερο βάθος τόσο καλύτερος έλεγχος στο δρόμο.

Ξεκινήστε με ταχύτητα στο κιβώτιο μεγαλύτερη από την κανονική για να αποφύγετε στο σπινάρισμα. Όταν σπινάρει το αυτοκίνητο σημαίνει πως μεγαλύτερη δύναμη από αυτή που πρέπει έχει μεταφερθεί στους τροχούς γεγονός που μπορεί να προκαλέσει εκτροπή του οχήματος από τον δρόμο.

Εάν έχετε φορέσει αλυσίδες στα ελαστικά αποφύγετε να πατάτε το φρένο απότομα. Κρατήστε σταθερή πίεση στο φρένο.

Κρατάτε τις αποστάσεις από άλλα οχήματα. Οι αποστάσεις φρεναρίσματος σε χιονισμένους και παγωμένους δρόμους μεγαλώνουν και άρα χρειάζεστε χώρο για να σταματήσετε.

Μην πατάτε γκάζι κάτω από γέφυρες ή διαβάσεις. Είναι κλασικά σημεία όπου μπορεί να υπάρχει πάγος. Μεγάλη προσοχή σε αυτά τα σημεία.

Όταν κολλήσετε στο χιόνι αποφύγετε να πατήσετε πολύ γκάζι- αυτό θα σας κολλήσει ακόμα περισσότερο. Χρησιμοποιήστε χαμηλή ταχύτητα στο κιβώτιο μέχρι σίγα σιγά να ξεκολλήστε από το σημείο που βρίσκεστε.

Σε ακραίες χειμερινές συνθήκες απαιτείτε ιδιαίτερη προσοχή στον δρόμο. Μην μιλάτε στο τηλέφωνο ή απασχολείστε με άλλα πράγματα.

Στο ταξίδι

Σιγουρευτείτε ότι ξέρετε πώς τοποθετούνται οι αλυσίδες. Στα προσθιοκίνητα και τετρακίνητα αυτοκίνητα τις τοποθετούμε εμπρός, στα πισωκίνητα πίσω. Βεβαιωθείτε επίσης ότι τα ελαστικά είναι σε καλή κατάσταση.

Ελέγξτε την μπαταρία του αυτοκινήτου σας και με τη βοήθεια μηχανικού βεβαιωθείτε ότι είναι επαρκώς φορτισμένη. Σε συνθήκες χαμηλής θερμοκρασίας ενδέχεται να επηρεαστεί η απόδοσή της, ιδίως εάν δεν βρίσκεται στα επίπεδα που πρέπει.

Βεβαιωθείτε ότι οι υαλοκαθαριστήρες σας είναι σε καλή κατάσταση και γεμίστε το «παγούρι» του υγρού για τα τζάμια με αντιψυκτικό. Καλό θα είναι να έχετε μαζί μας και μια ειδική «ξύστρα» που μπορεί να χρειαστεί για να καθαρίσετε τα παγωμένα τζάμια του αυτοκινήτου.

Ελέγξτε το ψυγείο του αυτοκινήτου και βεβαιωθείτε ότι υπάρχει αρκετή ποσότητα αντιψυκτικού υγρού.

Σε περίπτωση που χρειαστεί να κινηθείτε σε διαδρομές καλυμμένες με χιόνι, καλό θα είναι να εφοδιαστείτε και με τα κατάλληλα ελαστικά ακόμη και εάν το αυτοκίνητό σας είναι τετρακίνητο (π.χ. ελαστικά mud and snow ή χειμερινά).

Πηγή: metrosport.gr

0 Continue Reading →

Μικτή ασφάλεια φορτηγού

Τι σημαίνει μικτή ασφάλεια αυτοκινήτου και ποιος ο ρόλος της “απαλλαγής”;
Με τη μικτή ασφάλιση (ή ασφάλιση ιδίων ζημιών), η ασφαλιστική σας εταιρεία αναλαμβάνει την υποχρέωση να αποκαταστήσει τις υλικές ζημίες του δικού σας οχήματος από σύγκρουση, πρόσκρουση, εκτροπή, ανατροπή ή κατακρήμνιση ακόμα και στην περίπτωση που είστε υπεύθυνος για το τροχαίο ατύχημα.

Η μικτή ασφάλεια είναι η πληρέστερη κάλυψη που μπορείτε να έχετε.

Απαλλαγή
Η απαλλαγή, δηλαδή η συμμετοχή του ασφαλισμένου στην αποκατάσταση της ζημιάς, ακολουθεί πάντα την κάλυψη της μικτής ασφάλισης.

Συγκεκριμένα, η αποζημίωση από την ασφαλιστική εταιρεία καλύπτει το ποσό που υπερβαίνει την απαλλαγή. Η απαλλαγή διαφέρει από εταιρεία σε εταιρεία (στο site μας θα βρείτε απαλλαγές από 250€ έως 1500€ ανά ατύχημα).

Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το ύψος της “απαλλαγής” επηρεάζει πτωτικά το ύψος των ασφαλίστρων.

Επομένως, όσο μεγαλύτερη είναι η “απαλλαγή” που θα συμφωνήσετε με την εταιρεία σας, τόσο χαμηλότερα θα είναι τα ασφάλιστρα που θα πληρώσετε.

Για παράδειγμα, σε ζημιά 1.500€, με απαλλαγή 500€, η αποζημίωση από την ασφαλιστική θα είναι 1.000€. – Εάν η ζημιά είναι 400€, δεν υπάρχει αποζημίωση.

Διαδικασία ασφάλισης
Η κάλυψη της μικτής ασφάλειας δίδεται κατόπιν προασφαλιστικού ελέγχου από πραγματογνώμονα της ασφαλιστικής.

Είναι βασικό να έχουμε υπόψιν ότι το αυτοκίνητό μας θα πρέπει να είναι σε πολύ καλή κατάσταση για να ασφαλιστεί, διαφορετικά, η ασφαλιστική εταιρεία μπορεί να ορίσει μεγαλύτερη απαλλαγή από αυτή που έχουμε επιλέξει ή να αρνηθεί να καλύψει τα προβληματικά σημεία.

Αυτό μπορεί να συμβεί αν υπάρχουν στο αυτοκίνητο, χτυπήματα, εκδορές ή βαθουλώματα από παλαιότερα ατυχήματα.

Επιπλέον προϋποθέσεις για να δοθεί η κάλυψη της μικτής ασφάλειας, είναι:
H αξία του αυτοκινήτου να είναι ίση ή μεγαλύτερη από ένα minimum ποσό που ορίζει η εκάστοτε ασφαλιστική (3.000€ – 5.000€ αναλόγως την εταιρεία)
Το έτος κατασκευής του οχήματος συνήθως να μην ξεπερνά την 10ετία

TIPS

  • Καλό είναι να ελέγχετε την τρέχουσα εμπορική αξία του οχήματός σας τουλάχιστον 1-2 φορές τον χρόνο, ανατρέχοντας στις σχετικές ιστοσελίδες (πχ car.gr, autotriti)
  • Στα οχήματα τύπου cabrio και ανάλογα με τον τύπο της κουκούλας (hard-top, soft-top), χρειάζεται ειδική συμφωνία για την κάλυψή του
  • Δεν καλύπτονται ζημιές σε μη συνήθη εξαρτήματα και πρόσθετο εξοπλισμό (extras) π.χ. αεροτομές, σπόιλερ, αυτοκόλλητα

 

Σημαντικό!
Δεν υπάρχει κανένας λόγος να ασφαλιστεί ένα όχημα για αξία μεγαλύτερη της τρέχουσας / πραγματικής του. Ακόμα και αν εγκριθεί η κάλυψη, σε περίπτωση επέλευσης κινδύνου ο κάτοχος θα αποζημιωθεί σύμφωνα με την τρέχουσα εμπορική αξία του αυτοκινήτου και όχι με αυτή που αναγράφεται στο συμβόλαιο.

Εξαιρέσεις

Δεν καλύπτονται οι ζημίες που θα προκληθούν στο όχημα από:

  1. Πρόθεση του ασφαλισμένου
  2. Τρομοκρατικές ενέργειες
  3. Μεταφερόμενο φορτίο (σε περίπτωση που δεν προβλέπεται από την άδεια κυκλοφορίας)\
  4. Κίνηση χωρίς οδηγό
  5. Οδηγό που οδηγεί υπό την επήρεια μέθης
0 Continue Reading →

Αύξηση των κομίστρων των μεταφορών λόγω Brexit

Σημαντική αύξηση καταγράφει το ύψος των κομίστρων για τις μεταφορές εμπορευμάτων μέσω της Μάγχης μετά το οριστικό «διαζύγιο” του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση, με εκπροσώπους του χώρου να εκτιμούν ότι μέρος της αύξησης αυτής πρόκειται να διατηρηθεί μόνιμα.

Ειδικότερα, το κόστος για τη μεταφορά ενός φορτηγού από τη Γαλλία στο Ηνωμένο Βασίλειο την προηγούμενη εβδομάδα, ήτοι την πρώτη εβδομάδα του χρόνου και παράλληλα πρώτη εβδομάδα μετά την επίσημη αποχώρηση της Βρετανίας από την ΕΕ, ήταν κατά 39% υψηλότερο σε σχέση με τη μέση τιμή κατά το τρίτο τρίμηνο του 2020, σύμφωνα με τα στοιχεία της παγκόσμιας πλατφόρμας logistics Transporeon.

Η αύξηση αποδίδεται στην αναζωπύρωση της ζήτησης για μεταφορές εμπορευμάτων που καταγράφηκε την προηγούμενη εβδομάδα, η οποία ανήλθε στο 78% του μέσου όρου της συνήθους κίνησης το εν λόγω διάστημα, μετά από μια χαλάρωση που καταγράφηκε λίγο πριν την Πρωτοχρονιά, όταν η ζήτηση μειώθηκε καθώς πολλές εταιρείες είχαν στοκάρει προϊόντα πριν την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την ενιαία αγορά και την τελωνειακή ένωση της ΕΕ προκειμένου να αποφύγουν τυχόν καθυστερήσεις.

Πλέον, όμως, καθώς τα αποθέματα αυτά εξαντλούνται, η εμπορευματική κίνηση επιστρέφει, τα κόμιστρα έχουν αυξηθεί και εκφράζονται φόβοι ότι οι νέες τιμές θα γίνουν κανόνας από δω και στο εξής.

«Υπάρχει πιθανότητα να δούμε υψηλότερα κόμιστρα για τις μεταφορές μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και ΕΕ ως αποτέλεσμα του Brexit», σημειώνει ο Στέφαν Σίμπερ, διευθύνων σύμβουλος της Transporeon, και προσθέτει: «Οι μεταφορείς, οι οποίοι συνήθως λειτουργούν με πολύ στενά περιθώρια, αντιδρούν στη δυναμική της αγοράς».

Παρά τις υψηλότερες τιμές, τα προβλήματα που παρατηρούνται στα σύνορα οδήγησαν πολλές ναυτιλιακές εταιρείες να ακυρώσουν προηγούμενες συμφωνημένες συμβάσεις για τη μεταφορά εμπορευμάτων από τη Βρετανία προς την ηπειρωτική Ευρώπη την προηγούμενη εβδομάδα, με το ποσοστό των ακυρώσεων να παραμένει διπλάσιο του μέσου όρου των ακυρώσεων κατά το τρίτο τρίμηνο του 2020.

Η εξέλιξη αυτή αναγκάζει τις εταιρείες που προσπαθούν να μεταφέρουν τα προϊόντα τους να πληρώσουν αναπόφευκτα τα αυξημένα κόμιστρα.

Κι ενώ η αύξηση των κομίστρων κατά τις πρώτες εβδομάδες του έτους είναι συνηθισμένη, λόγω της αυξημένης ζήτησης αλλά και των διακοπών, φέτος η αύξηση αποδίδεται και στην αβεβαιότητα που προκλήθηκε από «ανακοινώσεις πως οι τελωνειακές αρχές πιστεύουν ότι δεν είναι όλοι καλά προετοιμασμένοι», δήλωσε ο Σίμπερ.

Ο υπουργός Brexit του Ηνωμένου Βασιλείου Μίκαελ Γκόουβ έχει προειδοποιήσει ότι το πιο πιθανό είναι να παρατηρηθεί «σημαντική αναστάτωση» καθώς οι εμπορευματικές ροές αυξάνονται και η γαλλική κυβέρνηση επιταχύνει την επιβολή νέων ελέγχων.

Εν τω μεταξύ, η ναυτιλιακή εταιρεία DFDS προειδοποίησε την προηγούμενη εβδομάδα ότι πολλά φορτηγά παρέμειναν σταθμευμένα ή δεν τους επιτράπηκε η είσοδος τα λιμάνια του Ντόβερ, της Δουνκέρκης και του Καλαί λόγω «λαθών στα έγγραφα κατά το check-in».

Ο Ντάνκαν Μπιουκάναν, επικεφαλής πολιτικής στην Ένωση Οδικών Μεταφορών, συμφώνησε ότι οι τιμές ναύλων «δεν θα υποχωρήσουν ποτέ εντελώς επειδή υπάρχει ένα μόνιμο πρόσθετο κόστος ανά αποστολή λόγω της σημαντικής επιπλέον γραφειοκρατίας».

Πηγή: Youtruck

0 Continue Reading →

Γιάννης Σαμολαδάς: Τι καλύπτουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαια για την πανδημία

Σύμφωνα με τους Lloyds, η πανδημία θα κοστίσει 203 δισ. δολάρια στον ασφαλιστικό κλάδο. Περίπου τα μισά αφορούν αποζημιώσεις σε ασφαλισμένους που είχαν κάλυψη για απώλεια κερδών, ακύρωση εκδηλώσεων ή ασφάλιση ταξιδιών, ενώ το υπόλοιπο κόστος θα αφορά τη μείωση της αξίας των επενδυτικών χαρτοφυλακίων.

Στη χώρα μας οι αποζημιώσεις για την κάλυψη από την απώλεια κερδών εξαιτίας της πανδημίας θα είναι μικρές, μια και ελάχιστες επιχειρήσεις είχαν σκεφθεί να την προβλέψουν και να την προσθέσουν με ειδικό όρο στο ασφαλιστήριο συμβόλαιό τους.

Παρ’ όλα αυτά η ασφαλιστική αγορά στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων, ενημερώνοντας τους ασφαλισμένους για συμφέρουσες επιλογές εν μέσω της υγειονομικής κρίσης, αλλά και για την παροχή διευκολύνσεων. Πολλές ασφαλιστικές εταιρείες, αναγνωρίζοντας τις πρωτόγνωρες οικονομικές συνθήκες που διαμορφώθηκαν, παρείχαν εκπτώσεις, παρατάσεις ή κάποιου είδους διευκόλυνση στην πληρωμή των ασφαλίστρων, σε όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες τους.

Παράλληλα οι ασφαλιστές ανέλαβαν την ευθύνη να απαντήσουν σε σειρά ερωτημάτων που προέκυψαν κατά το σχεδόν τρίμηνο lockdown, όπως, για παράδειγμα, για το πώς μπορούν οι ασφαλισμένοι να καταβάλουν τα ασφάλιστρά τους, για το αν μπορούν να έχουν τα οχήματά τους ανασφάλιστα εφόσον δεν τα μετακινούν, καθώς επίσης και για τις καλύψεις των άλλων ασφαλιστικών προγραμμάτων που είχαν.

Αξίζει να σημειώσουμε επίσης ότι στην Ελλάδα πολλές ασφαλιστικές εταιρείες ανταποκρίθηκαν στις δύσκολες περιστάσεις που αντιμετωπίσαμε προσφέροντας υγειονομικό υλικό για τις ανάγκες των νοσοκομείων. Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας, για παράδειγμα, δώρισε στο Υπουργείο Υγείας το ποσό των 150.000 ευρώ.

Η εξαίρεση του Γουίμπλετον

Η αλήθεια είναι ότι και οι καλύτεροι risk manager του κόσμου δεν είχαν συμπεριλάβει μια τέτοιου είδους και μεγέθους κρίση στα επιχειρηματικά πλάνα τους όσον αφορά την ασφαλιστική κάλυψη.

Ένα από τα λίγα φωτεινά παραδείγματα αποτέλεσε το τουρνουά του Γουίμπλετον, για το οποίο πριν από 17 χρόνια είχε προστεθεί στις καλύψεις του ασφαλιστήριου συμβολαίου του το ενδεχόμενο πανδημίας – υγιεινομικής κρίσης, με ασφαλιστικό τίμημα 2 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Στην αποζημίωση που θα λάβουν πλέον οι διοργανωτές του τουρνουά, θα συμπεριληφθούν οι απώλειες κερδών από τα επιχειρηματικά πλάνα που είχαν εκπονήσει και τα οποία ματαιώθηκαν ή αναβλήθηκαν.

Ύστερα από αυτή την περιπέτεια, είναι πλέον σαφές σε όλους ότι κάθε επιχείρηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, όσο μικρή ή μεγάλη και αν είναι, θα πρέπει να δημιουργήσει ένα πλάνο επιχειρησιακής ετοιμότητας (business continuity management [BCM]), προκειμένου να μπορεί να ανακάμψει όσο το δυνατό γρηγορότερα από σοβαρές ζημίες ή κρίσεις. Επίσης οφείλει να διαθέτει business management plan, το οποίο καθίσταται πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για τη βιωσιμότητα οποιουδήποτε οργανισμού.

Ιnsurance & risk consulting ειδικά για την εφοδιαστική

Η διείσδυση ασφαλιστήριων συμβολαίων απώλειας κερδών είναι πολύ χαμηλή στη χώρα μας, και συνήθως τη συναντάμε μέσα στα ασφαλιστήρια συμβόλαια που καλύπτουν και τα περιουσιακά στοιχεία της επιχείρησης. Γι’ αυτό και πρέπει εμείς οι διαμεσολαβούντες να εστιάσουμε και να εξηγήσουμε στους επιχειρηματίες τα οφέλη των συμβολαίων του τύπου αυτού, και εκείνοι με τη σειρά τους να πάρουν τις αποφάσεις που τους συμφέρουν.

Οι περισσότερες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην εφοδιαστική αλυσίδα έχουν προνοήσει στα ασφαλιστήρια συμβόλαιά τους για απώλεια κερδών εξαιτίας απρόβλεπτων κίνδυνων, οι οποίοι κατονομάζονται (πυρκαγιά, πλημμύρα, σεισμός κλπ.). Δυστυχώς, η απώλεια κερδών εξαιτίας υγειονομικών κρίσεων τύπου πανδημίας δεν κατονομάζεται, και άρα εξαιρείται από την κάλυψη. Εντούτοις, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να την προσθέσει με ειδικό όρο. Τα ασφαλιστικά αυτά συμβόλαια καλύπτουν την απώλεια κερδών στην περίπτωση που θα διακοπεί η επιχειρηματική δραστηριότητα, ενώ προβλέπουν οικονομική ενίσχυση για κάθε ημέρα που η επιχείρηση παραμένει εκτός λειτουργίας.

Βέβαια, σε πιο προηγμένες ασφαλιστικές αγορές συναντάμε μια πιο εξειδικευμένη ασφάλιση, τη «Supply Chain insurance and risk consulting», η οποία καλύπτει τη διακοπή της δραστηριότητας λόγω προβλήματος στην αλυσίδα εφοδιασμού, ανεξάρτητα από το τι προκάλεσε τη διατάραξη αυτή. Η ασφάλιση αυτή θα μπορούσε να καλύψει την τυχόν απώλεια εισοδήματος εάν ο προμηθευτής της επιχείρησης έκλεισε εξαιτίας της εμφάνισης κάποιας νόσου. Αρκεί, βέβαια σε αυτά τα ασφαλιστήρια συμβόλαια να μην εξαιρούνται οι μολυσματικές ασθένειες.

Στην αρχή του lockdown παρατηρήθηκε το φαινόμενο κάποιοι επιχειρηματίες να ακυρώνουν ή να μην ανανεώνουν τα συμβόλαιά τους. Θα ήταν όμως εύκολο να αντιληφθούν ότι ακόμα και με κλειστές τις επιχειρήσεις οι κίνδυνοι της φωτιάς ή της κλοπής, του σεισμού ή της πλημμύρας, ήταν εκεί και παραμόνευαν. Ειδικά σε μία κρίση η ασφάλιση είναι ο πιο έξυπνος και ο οικονομικότερος τρόπος διακράτησης των περιουσιακών μας στοιχείων.

Άρθρο του κ. Γιάννη Σαμολαδά, ιδρυτή και διευθυντή των εταιρειών Truck & Cargo Insurance και IRM (L&M, τεύχος 197, Ιούνιος 2020)

0 Continue Reading →

Τruck & Cargo Insurance Brokers: Ασφάλιση Κατασκευής Έργου

Ποιά είναι τα απαραίτητα στοιχεία που θα πρέπει να δώσω στον “ασφαλιστή” μου για να μου δώσει μία προσφορά ασφάλισης κατασκευής έργου?

Τα απαραίτητα στοιχεία για την ασφάλιση είναι τα παρακάτω:
• Επωνυμία κατασκευάστριας Εταιρίας
• Τεχνική Περιγραφή Εργασιών
• Σύμβαση Εργασιών
• Κόστος Εργασιών
• Χρόνος αποπεράτωσης εργασιών

Με τα ασφαλιστήρια κατά παντός κινδύνου Τεχνικών Έργων προστατεύεστε από ξαφνικές και αιφνίδιες ζημιές που μπορεί να συμβούν κατά τη διάρκεια εκτέλεσης έργων:
• Πολιτικού Μηχανικού – CAR Ασφαλιστήριο (ConstructorsAllRisks), όπως
για παράδειγμα οικοδομές, οδοποιίες,έργα ύδρευσης, αποχέτευσης κ.λ.π.
• Συναρμολόγησης – EAR Ασφαλιστήριο (ErectionAllRisks) όπως για παράδειγμα φωτοβολταικά ή αιολικά πάρκα, μεταλλικά κτίρια, μηχανήματα παραγωγής κ.λ.π. από αιφνίδια και απρόβλεπτη αιτία.

Επίσης, παρέχεται κάλυψη τόσο για Υλικές Ζημιές στο ίδιο το έργο από αιτίες όπως πυρκαγιά, θεομηνίες και σεισμός κ.λ.π. Επιπλέον καλύπτεται και η Αστική σας Ευθύνη έναντι Τρίτων για ατυχήματα που θα συμβούν σε αυτούς, από αμελείς πράξεις ή παραλείψεις δικές σας ή/ και των προσώπων που εργάζονται δια λογαριασμό σας.

Στην ασφαλιστική αγορά υπάρχουν διάφορα τυποποιημένα προγράμματα ασφάλισης Κατασκευής Έργων /Συναρμολόγησης Εγκαταστάσεων ασφαλιστικών εταιριών που συνήθως έχουν προϋπολογισμό έως 1.000.000€ και διάρκεια κατασκευής έως 2 έτη.

Το πρόγραμμα αυτά συνήθως καλύπτουν:
• Τις Υλικές Ζημίες Έργου
• Την Αστική Ευθύνη Κατασκευής / Συναρμολόγησης έναντι τρίτων
• Την Αστική Ευθύνη Εργοδότη
Οι καλύψεις που συνήθως προσφέρουν είναι:
• οποιαδήποτε ζημιά προκληθεί στο ίδιο το έργο κατά την κατασκευή του, εκτός από αυτές που ρητά εξαιρούνται στους όρους του συμβολαίου.
Αναφορικά με τις ζημιές στο ίδιο το έργο, ενδεικτικά αναφέρουμε:
• Πλημμύρα, Χιόνι, Ανεμοθύελλα
• Σεισμός
• Πυρκαγιά, Έκρηξη, Κεραυνός
• Καθίζηση, Κατολίσθηση
• Λάθη από Αμέλεια, Αβλεψία
• Ζημίες από Απεργίες, Οχλαγωγίες και Πολιτικές Ταραχές
• Ζημιές σε Υπόγειες Καλωδιώσεις και Λοιπές Υπόγειες Εγκαταστάσεις / Δίκτυα
• Ζημιές λόγω Εσφαλμένης Μελέτης (συνήθως έως 30% προϋπολογισμού)
• Ζημιές σε Εργοταξιακούς Καταυλισμούς & Αποθήκες (συνήθως έως 10.000€ για Καταυλισμούς έως 10.000€ για Αποθήκες)

Επίσης καλύπτει την αστική ευθύνη του ασφαλισμένου έναντι τρίτων για ζημιές από ατύχημα (θάνατος, σωματικές βλάβες και / ή υλικές ζημιές) που τυχόν προκληθούν από αμελείς πράξεις ή παραλείψεις του ή των προσώπων που έχει στην υπηρεσία του (π.χ. εργολάβων, εργατικού δυναμικού κ.λ.π.) κατά την κατασκευή του ασφαλιζόμενου έργου.
Προαιρετικά συνήθως μπορείτε να ζητήσετε την κάλυψη αστικής ευθύνης Αλλήλων, μεταξύ των συνασφαλιζόμενων.

Εάν το επιθυμείτε, μπορείτε να πάρετε και την κάλυψη της Εργοδοτικής Ευθύνης για ατυχήματα που τυχόν προκληθούν στο προσωπικό που απασχολείται στο ασφαλιζόμενο έργο, εντός του εργοταξίου.

Τέλος, τα Ασφαλιστήρια CAR/EAR είναι Κατά Παντός Κινδύνου συμβόλαια, δηλαδή καλύπτουν ότι ρητά δεν εξαιρείται.

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο go.βήμα.gr

0 Continue Reading →

Ασφαλίσεις κατασκευής τεχνικών έργων

Η εισαγωγή και γενικότερα η αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογιών και εξοπλισμών στα τεχνικά έργα, δημόσια και ιδιωτικά, συμβάλλει κατά πολύ στην ανάπτυξη της οικονομίας μιας χώρας, καθώς βελτιώνει εν γένει τις υποδομές δημιουργώντας μεγάλη προστιθέμενη αξία. Ως γνωστόν τα δημόσια έργα ενισχύουν ουσιαστικά την απασχόληση και διαμορφώνουν συνθήκες επίτευξης υψηλότερου οικονομικού αποτελέσματος.

Την ίδια στιγμή ωστόσο οι επιπτώσεις των κινδύνων που εμπεριέχει η κατασκευή έργων μπορούν, όχι μόνο να αναστείλουν τις συνθήκες ανάπτυξης και το επιδιωκόμενο οικονομικό αποτέλεσμα, αλλά και να οδηγήσουν σε σοβαρές ζημίες, σε περιπέτειες, σε πτωχεύσεις και σημαντικές καταστροφές.

Οι Ασφαλίσεις Τεχνικών Κινδύνων είναι απαραίτητες και αποτελούν την μοναδική προστασία έναντι των όποιων απειλών. Οι σχετιζόμενοι με την ανάληψη και την υλοποίηση τεχνικών έργων, εργολήπτες, αρχιτέκτονες, πολιτικοί μηχανικοί, κ.ο.κ., έχουν ουσιαστικούς λόγους να επιζητούν κατάλληλους τύπους ασφάλισης, που εγγυώνται την προστασία των έργων, την προστασία των προσωπικών περιουσιακών τους στοιχείων ή των περιουσιακών στοιχείων των επιχειρήσεών τους, καθώς και την προστασία τους από ένδικες προσφυγές εναντίον τους, σε σχέση με την επαγγελματική τους ευθύνη, άμεση ή έμμεση.

Προκειμένου να καλυφθεί ασφαλιστικά ένα έργο πρέπει να εξεταστεί το προαναφερόμενο περιβάλλον, να αναδειχθούν οι διαφορετικές κατηγορίες τεχνικών κινδύνων και ευθύνης εργοληπτών, να μελετηθούν ενδελεχώς και να παρουσιαστεί εμπεριστατωμένα το σύγχρονο πλαίσιο ασφαλιστικής κάλυψής τους.

Ταυτοχρόνως, δικό μας μέλημα είναι η πρόταση τρόπων προβολής της εμβέλειας και του οφέλους αυτού του κλάδου ασφαλιστικής δραστηριότητας, ενώ προσφέρουμε συστηματική επιχειρηματολογία ασφάλισης των εμπεριεχομένων κινδύνων.

Αναλυτικότερα, σε συνεργασία με εξειδικευμένους μεσίτες είναι απαραίτητο οι Μηχανικοί της κατασκευής να αναλύσουν τα παρακάτω:

• Τις Αρχές Ασφάλισης Τεχνικών Κινδύνων
• Τις Ασφαλιστικές Καλύψεις Τεχνικών Κινδύνων
• Τα Είδη Ασφαλιστηρίων Συμβολαίων Τεχνικών Κινδύνων
• Συμβόλαιο Ηλεκτρονικού Εξοπλισμού
• Συμβόλαιο Μηχανικών Βλαβών
• Συμβόλαιο Μηχανολογικού Εξοπλισμού Εργοληπτών
• Συμβόλαιο Αποπερατωμένων Έργων Πολιτικού Μηχανικού
• Ασφαλιστήρια Κ.Π.Κ. Εργοληπτών & Συναρμολογήσεως

Επίσης χρήσιμο θα είναι να συζητήσετε με τον ασφαλιστή σας και θέματα όπως:

• Εφαρμογές των Συμβολαίων
• Κύρια Χαρακτηριστικά αυτών
• Καλυπτόμενοι Κίνδυνοι
• Εξαιρέσεις
• Περίοδοι Ασφαλίσεως
• Ασφαλιζόμενα Αντικείμενα
• Ασφαλιζόμενα κεφάλαια, Απαλλαγές Συμβολαίου και Τιμολόγηση Κινδύνων
• Επεκτάσεις καλύψεων, Παραρτήματα
• Έργα με τεχνικές δυσκολίες
• Εφαρμογή εργαλείων εκτίμησης κινδύνου στην αξιολόγηση του ρίσκου
• Ζημίες και Διαχείριση αυτών
• Κάλυψη Απώλειας Μελλοντικών Κερδών μέσα από το CAR
• Αναλυτικές αναφορές στην Ευθύνη Εργοληπτών
• Πρακτικά παραδείγματα και Ανάλυση περιπτώσεων»

Το άρθρο δημοσιεύτκε στο: Εργοληπτικόν βήμα Νο_108 της ΠΕΣΕΔΕ

0 Continue Reading →

Οι 12 ασφαλίσεις που πρέπει να έχει μία εργοληπτική επιχείρηση

‘’Το να παίρνει κανείς σωστές αποφάσεις στην επιχείρησή του περιλαμβάνει και το να αναγνωρίζει τις αποφάσεις στις οποίες έσφαλε’’ W. Buffet

Η ασφαλιστική προστασία μιας εργοληπτικής επιχείρησης που εάν χρειαστεί θα μπορέσει να αποκαταστήσει την ζημιά της και να συνεχίσει την λειτουργία της είναι πολύ σημαντική.

Έτσι λοιπόν προκειμένου να είναι όσο πιο προστατευμένη γίνεται θα πρέπει να έχει τις παρακάτω ασφαλιστικές καλύψεις:

1. Γενική Αστική και Εργοδοτική Ευθύνη: Η κάλυψη παρέχει προστασία και αποζημίωση σε περίπτωση που κάποιος από τους υπαλλήλους σας ή εξαιτίας της εκτέλεσηςτων εργασιών σας σας προκαλέσετε σε τρίτους τραυματισμό ή υλικές ζημιές.

2. Κατά Παντός Κινδύνου Εργολαβίας για κάθε κατηγορία τεχνικών έργων, κάθε προϋπολογισμού και για κάθε ζημιά που μπορεί να συμβεί στο έργο από: Φυσικά Φαινόμενα, Φωτιά, Πολιτικούς Κινδύνους, Κακόβουλη Ενέργεια Τρίτων, Ανθρώπινα Λάθη, Ελαττωματικό Σχεδιασμό. Για κινδύνους που μπορεί να εμφανιστούν στις υπάρχουσες κατασκευές του Κυρίου του έργου, κατά τη διάρκεια συντήρησης του έργου, μέχρι την οριστική παραλαβή του, στο μηχανολογικό ή άλλο εξοπλισμό του έργου.

3. Ασφάλιση κατά παντός κινδύνου ανέγερσης – συναρμολόγησης (Erectionallrisks – EAR) Ασφαλίζονται όλα τα έργα συναρμολόγησης μεταλλικών κατασκευών ή/και μηχανημάτων όπως υδραυλικά έργα (σωληνώσεις, διώρυγες, φράγματα), ατμοστρόβιλοι, αεροστρόβιλοι, ηλεκτροκινητήρες, μετασχηματιστές, γεννήτριες, τυπογραφικές μηχανές, μηχανές κατασκευής χαρτιού, εναέριες γραμμές μεταφοράς ενέργειας, μηχανήματα παραγωγής κλπ.

4. Ασφάλιση Μηχανικού Εξοπλισμού Κατασκευής Τεχνικών Έργων (Contractors’ plant and machinery – CPM) Ασφαλίζονται τα διάφορα μηχανήματα και ο εξοπλισμός εργοταξίου όπως γερανοί, προωθητήρες γαιών, εκσκαφείς, graders, οδοστρωτήρες, δονητές, φορτωτές, εξοπλισμός έλξης, μηχανές σκυροδέματος, αεροσυμπιεστές, αντλίες, φορτηγά ή άλλα οχήματα του εργοταξίου κλπ.

5. Ασφάλιση Προσωπικού Ατυχήματος: Καλύψτε το ενδεχόμενο να συμβεί στους εργαζόμενους-οδηγούς-εργάτες σας κάποιο ατύχημα. Στην ουσία με ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο θα εξασφαλίσετε την κάλυψη μισθών και ιατροφαρμακευτικές παροχές σε όσους έχουν τραυματιστεί ενώ εργάζονται

6. Ασφάλιση Μηχανικών Βλαβών Μηχανημάτων (Machinery Breakdown Insurance – MB) Ασφαλίζονται ζημίες που θα υποστούν τα ίδια τα μηχανήματα παραγωγής και κινητήριας δύναμης εργοστασίων κλπ χώρων.

7. Aσφάλιση επαγγελματικής ευθύνης μελετητή Ασφαλίζεται κάθε ζημιά στο έργο ή σε τρίτους, η οποία ανάγεται σε λάθος ή ακούσια παράλειψη εκ μέρους του μελετητή / συμβούλου κατά την άσκηση της δραστηριότητάς του σύμφωνα με τους αντίστοιχους κανόνες της τέχνης και της επιστήμης. H ασφάλιση της επαγγελματικής ευθύνης μελετητή μπορεί να γίνει σε ενιαία βάση για κάθε συγκεκριμένο έργο ή σε ετήσια βάση καλύπτοντας την ευθύνη που απορρέει από την άσκηση της εν γένει δραστηριότητος του μελετητικού γραφείου.

8. Ομαδική Ασφάλιση Προσωπικού: Η ομαδική ασφάλιση προσωπικού είναι μία εξαιρετικά σημαντική παροχή με πολλά πλεονεκτήματα για την μεταφορική επιχείρηση καθώς και για τους εργαζόμενους .

9. Ασφάλιση Ηλεκτρονικού Εξοπλισμού (Electronic Equipment Insurance – EEI) Ασφαλίζονται όλες οι κατηγορίες ηλεκτρονικού εξοπλισμού όπως συστήματα επεξεργασίας πληροφοριών (ηλεκτρονικοί υπολογιστές κλπ), ηλεκτρονικά μηχανήματα ιατρικής χρήσης (διαγνωστικά κλπ), τηλεπικοινωνιακές εγκαταστάσεις κλπ.

10.Ασφάλιση Έκρηξης Λεβήτων και Δοχείων Πίεσης (Boiler and PressureVessel – BPV) Ασφαλίζονται οι λέβητες, οι ενσωματωμένοι οικονομητές και οι σωληνώσεις τροφοδοσίας ατμού ή νερού

11.Aσφάλιση πολυετούς εγγύησης του αποπερατωμένου έργου Ασφαλίζεται η επαγγελματική αστική ευθύνη κατασκευαστού όπου καλύπτονται οι ζημιές στο έργο οι οποίες εκδηλώνονται μετά την παράδοσή του. Oι εν λόγω ζημιές θα πρέπει να ανάγονται σε κρυφά ελαττώματα της κατασκευής (ουσιώδεις ατέλειες, κακοτεχνίες) μη αντιληπτά κατά την παράδοση – παραλαβή. H διάρκεια κάλυψης ανταποκρίνεται στον κατά τον Aστικό Kώδικα χρόνο παραγραφής της αστικής ευθύνης του κατασκευαστή, ο οποίος στην Eλλάδα είναι 10ετής.

12. Ασφάλιση Ζωής: Απευθύνεται στους ανθρώπους που θέλουν να εξασφαλίσουν τους οικείους, την οικογένεια τους ή τους συνεταίρους τους σε περίπτωση που φύγουν από τη ζωή ή υποστούν μόνιμη ανικανότητα

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο go.βήμα.gr

0 Continue Reading →

Ασφάλιση Μηχανημάτων Έργου

Πολλοί φίλοι αναγνώστες μας έχουν ζητήσει να τους βοηθήσουμε να ‘’ξεκαθαρίσουν’’ το τοπίο της αστικής ευθύνης μηχανημάτων έργων στα ασφαλιστήρια των τεχνικών τους έργων.

Έτσι λοιπόν είπαμε να βοηθήσουμε προς αυτή την κατεύθυνση και σας παρουσιάζουμε παρακάτω τα βασικά στοιχεία ασφάλισης με όσο πιο απλά λόγια γίνεται.

Με τον όρο «μηχανολογικός εξοπλισμός εργοταξίου ΜΕ» (ή μηχανήματα έργου) νοούνται όλα τα σταθερά ή / και μηχανοκίνητα οχήματα (αυτοκινούμενα μηχανήματα που λειτουργούν με κινητήρια θερμική μηχανή) όπως εκσκαφείς και βαριά μηχανήματα, γερανοί κλπ συναφή όπως επίσης και οχήματα του εργοταξίου, ανεξάρτητα εάν τα μηχανήματα αυτά είναι ιδιοκτησίας του κατασκευαστή ή είναι μισθωμένα από αυτόν. Όσον αφορά τα τεχνικά έργα (κατασκευές κλπ.), η χρήση μηχανολογικού εξοπλισμού είναι απολύτως απαραίτητη. Οι κυριότεροι κίνδυνοι που συνδέονται με τη χρήση των μηχανημάτων αφορούν σε κακό χειρισμό, δύσκολη ή απαιτητική εργασία, χρήση μη κατάλληλου εξοπλισμού, κακή συντήρηση ή πλημμελής /ελλιπής επίβλεψη.

Η ασφαλιστική εταιρία καλείται να αποκαταστήσει βλάβες στον ίδιο τον εξοπλισμό καθώς επίσης και σωματική βλάβη ή/ και υλική ζημιά που τυχόν προκληθεί σε τρίτο πρόσωπο από τη χρήση του εξοπλισμού αυτού.

α. Για τα αυτοκινούμενα μηχανήματα, που διαθέτουν πινακίδα κυκλοφορίας, οι ιδιοκτήτες αυτών είναι υποχρεωμένοι βάσει νομοθεσίας να διαθέτουν συμβόλαιο για Αστική Ευθύνη σύμφωνα με το Ν. 489/76 όπως κωδικοποιήθηκε από το Π.Δ. 237/86 και όπως ισχύει τροποποιημένος. Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ. 1 εδ. β Νόμου 489/1976, όπου ορίζεται ότι «Η κυκλοφορία επί γηπέδου προσιτού στο κοινό ή σε κάποιο αριθμό προσώπων που δικαιούνται να συχνάζουν σ΄αυτό, εξομοιώνεται με την κυκλοφορία επί οδού», οι εργοταξιακοί χώροι εξομοιώνονται με τις οδούς δημοσίας. Επιπλέον, σημειώνεται ότι άδεια κυκλοφορίας στο εθνικό ή επαρχιακό οδικό δίκτυο δεν έχουν όλα τα μηχανήματα. Μόνο τα ελαστιχοφόρα (τροχοφόρα ή ερπυστριοφόρα) επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε ασφαλτοστρωμένους δρόμους.

β. Η ασφάλιση της γενικής αστικής ευθύνης από την κυκλοφορία του οχήματος μπορεί να επεκταθεί και να καλύψει ζημιές που θα προκληθούν σε Τρίτους από τη λειτουργία του μηχανήματος που αποτελεί είτε εξάρτημα του ασφαλισμένου οχήματος είτε είναι προσαρμοσμένο σε αυτό με την ιδιότητά του ως εργαλείο. Στην περίπτωση αυτή, ο Ασφαλιστής ευθύνεται μέχρι του ποσού που αναγράφεται στο συμβόλαιο για την κάλυψη της ζημιάς αυτής. Επισημαίνεται ότι καθώς η ασφάλιση αυτοκινήτων σε πολλές περιπτώσεις δύναται να ασφαλίζει και τη λειτουργία του μηχανήματος ως εργαλείο, τότε από το Τμήμα ΙΙ Αστική Ευθύνη του συμβολαίου των έργων έχει την δυνατότητα κατόπιν συμφωνίας να παρέχει κάλυψη εργαλείου καθ’ υπέρβαση – μετά την εξάντληση- του ορίου ευθύνης που διατηρεί για την κάλυψη αυτή ο ασφαλισμένος στο ασφαλιστήριο Αυτοκινήτου και πάντοτε μέχρι του ποσού που αναγράφεται στο συμβόλαιό του για το έργο.

Στις ανωτέρω περιπτώσεις, θα ενεργοποιηθεί πρώτα η αστική ευθύνη μηχανήματος έργου –επέκταση του συμβολαίου Γενικής Οδικής Κυκλοφορίας, το οποίο υποχρεωτικά και σύμφωνα με το νόμο πρέπει να έχει το μηχάνημα και στη συνέχεια εάν τα όρια της υποχρεωτικής ασφάλισης δεν καλύψουν το ποσό της αποζημίωσης, θα πρέπει να ενεργοποιηθεί το ασφαλιστήριο συμβόλαιο τεχνικών έργων (CAR, EAR)1.

Στην προσπάθεια μιας πιο ολοκληρωμένης προσέγγισης της κάλυψης και για την αποφυγή παρερμηνειών σε περίπτωση ζημίας, πρέπει να γίνεται αναλυτική αναφορά μέσα στο συμβόλαιο τεχνικών έργων όταν ο Ασφαλιστής επιθυμεί να συμπεριλάβει την επέκταση της κάλυψης για την εκ του νόμου Αστική Ευθύνη από τη χρήση μηχανημάτων έργου εντός του εργοταξίου του Ασφαλισμένου καθ’ υπέρβαση των υποχρεωτικών ορίων ασφάλισης βάσει της Νομοθεσίας.

• Στη διαδικασία της αξιολόγησης και τιμολόγησης του κινδύνου, ο Underwriter οφείλει να ζητά πληροφορίες για τα μηχανήματα έργου που θα χρησιμοποιηθούν ακόμη και εάν δεν προσφέρεται ή ζητείται κάλυψη.
• Μια άλλη πολύ σημαντική παράμετρος είναι ότι η ασφάλιση ευθύνης προς Τρίτους, από τη λειτουργία των μηχανημάτων, περιορίζεται σε ατυχήματα που θα γίνουν όταν τα μηχανήματα βρίσκονται ΜΟΝΟ εντός του εργοταξίου. Σε περιπτώσεις όμως έργων (π.χ. οδοποιίες) όπου ο ορισμός του εργοταξιακού χώρου δεν είναι σημειακά ορισμένος, η πιθανότητα να επέλθει ζημιογόνο γεγονός, ιδιαίτερα κατά τη μετακίνηση των μηχανημάτων έργου κατά μήκος του έργου σε εργοταξιακούς δρόμους, είναι ιδιαίτερα μεγάλη.

Προς περαιτέρω κατανόηση των ανωτέρω παραθέτουμε το κάτωθι παράδειγμα:

Σε έργο οδοποιίας το οποίο ασφαλίζεται με συμβόλαιο ΚΠΚ Εργολάβων, με επέκταση κάλυψης σε Α.Ε. προς Τρίτους, όπου γίνεται αναφορά ότι «για τα αυτοκινούμενα μηχανήματα έργου του Ασφαλισμένου, χορηγείται κάλυψη αστικής ευθύνης in excess (μετά την εξάντληση) των ορίων ευθύνης του Ασφαλιστηρίου του κλάδου Αυτοκινήτων το οποίο υποχρεωτικά θα έχει εκδοθεί», ένα μηχάνημα έργου (γκρειντερ) με πινακίδα κατά τη διάρκεια της εργασίας, εντός εργοταξιακού χώρου μη όμως σημειακά ορισμένου, προκαλεί ατύχημα σε ένα διερχόμενο όχημα Ι.Χ.
Σε περίπτωση διαπιστωμένης ευθύνης του μηχανήματος έργου, θα ενεργοποιηθεί πρώτα η αστική ευθύνη μηχανήματος έργου – επέκταση του συμβολαίου Γενικής Οδικής Κυκλοφορίας, το όποιο υποχρεωτικά και σύμφωνα με το νόμο πρέπει να έχει το μηχάνημα και στη συνέχεια εάν τα όρια της υποχρεωτικής ασφάλισης δεν καλύψουν το ποσό της αποζημίωσης, θα πρέπει να ενεργοποιηθεί το ΤΜΗΜΑ ΙΙ.

Για τα αυτοκινούμενα μηχανήματα του Ασφαλισμένου, η παρούσα επέκταση μπορεί να χορηγείται in excess (μετά την εξάντληση) των ορίων ευθύνης του Ασφαλιστηρίου του κλάδου Αυτοκινήτων το οποίο υποχρεωτικά θα έχει εκδοθεί. Για τα μηχανήματα κάθε είδους για τα οποία δεν υπάρχει υποχρέωση για έκδοση ειδικής αδείας, η κάλυψη λειτουργεί in excess (μετά την εξάντληση) των ορίων ευθύνης της επέκτασης Εργαλείου του Ασφαλιστηρίου, ενώ η κάλυψη λειτουργεί fromgroundup στην περίπτωση που το μηχάνημα δεν έχει δυνατότητα να ασφαλιστεί με τέτοια επέκταση Εργαλείου. Αστική Ευθύνη προς Τρίτους – του ασφαλιστήριου συμβολαίου τεχνικών έργων (CAR, EAR).

Εάν στο ανωτέρω παράδειγμα, είχαμε να κάνουμε με ζημιογόνο γεγονός που προκλήθηκε από τη χρήση μηχανήματος έργου χωρίς ειδική πινακίδα (επομένως χωρίς υποχρεωτική ασφάλιση), τότε θα ενεργοποιούνταν εξαρχής η κάλυψη ΚΠΚ Εργολάβων – Τμήμα ΙΙ, Αστική Ευθύνη προς Τρίτους και θα λειτουργούσε το συμβόλαιο αυτό κατά αποκλειστικότητα.

O Γιάννης Σαμολαδάς είναι ειδικός σύμβουλος ασφάλισης στην εφοδιαστική αλυσίδα και ιδρυτής της Τruck & Cargo Insurance Brokers. Με την πολυετή εμπειρία του στο χώρο είναι ο πλέον κατάλληλος για να σας συμβουλέψει για όλα τα θέματα που σας απασχολούν σε σχέση με τις ευθύνες που έχετε ως εργολήπτες καθώς και την ασφάλιση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού σας. Αν έχετε απορίες ή ερωτήσεις επικοινωνήστε μαζί του στο samoladas@truckinsurance. gr και θα σας απαντήσει μέσα σε 24 ώρες. Για επείγουσες συμβουλές στα μέλη Π.Ε.Σ.Ε.Δ.Ε. απαντάει χωρίς χρέωση στο 6973 232322.

το άρθρο δημοσιεύτηκε στο: Εργοληπτικόν βήμα Νο_105 της ΠΕΣΕΔΕ

0 Continue Reading →